Uanset hvad så er det en no-brainer at forlænge med Kusk. Han skal bare kunne acceptere en løn nedgang og en rolle på holdet, hvor han må acceptere en situation, hvor han skal dele med Souza f.eks.R Rosenberg skrev: ↑16. jul 2022, 10:38Det husker jeg ikke, men noget med 500-et-eller-andet minutter pr. assist.Buzz Killington skrev: ↑15. jul 2022, 15:58Hvor ligger Palle på den liste?R Rosenberg skrev: ↑15. jul 2022, 15:10Jeg ved ikke, hvad du forstår ved 'at brænde af'.Patmand skrev: ↑15. jul 2022, 14:39Jeg citerer lige mig selv fra en gang i april:R Rosenberg skrev: ↑14. jul 2022, 12:56Ja ja, jeg er enig i, at en ny kontrakt skal være til en anden løn. Men hvis 2 mio, som @RicoBR02 skriver, holder vand, er det jo ikke alverden, omend det måske skulle nærmere 1.Lyfe skrev: ↑14. jul 2022, 12:23
Problemet er bare at smide 4-5 mio efter ham om året i løn som vi gør nu uden at der er en mulighed for et salg i fremtiden. Tvivler på at han vil gå så drastisk ned i løn at det ville give mening med en forlængelse. Han ender nok i Århus
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg opponerede blot mod det, at Kusk ikke har vist noget - det synes jeg bestemt, han har.
Angående hans løn eller de omkostninger AaB har på Kasper Kusk:Patmand skrev: AaB skal passe på ikke at kaste gode penge efter dårlige, derfor tror jeg ikke der forlænges med en 31-årig Kasper Kusk.
Hans niveau har været dalende siden efteråret 2013, der er derfor ikke noget perspektiv i en forlængelse. Endnu værre er naturligvis den dårlige indflydelse han har på træningskulturen.
Den 5-årige kontrakt med Kasper Kusk koster AaB 15 mio. kr.
Det var meningen han skulle have været solgt for flere år siden, men det har aldrig været relevant. Det er en 5-årig lidelseshistorie der er ved at nå sin ende.
Jeg ønsker ham kæmpe succes i sin nye klub, det vil i øvrigt være første gang han i så fald får succes uden for AaB.
Årlig løn: lige over kr. 2 mio.
Transfer: kr. 4,5-5 mio.
Altså en samlet udgift på kr. 15 mio. på Kasper Kusks 5-årige kontrakt. Ja, det er så kr. 3 mio. om året. Så er den ged vist barberet.
Jeg forstår ikke den irrationelle angst for at Kasper Kusk skifter til en anden dansk klub og så brænder ligaen af. Jeg siger giv ham chancen, men det kommer ikke til at ske - at han brænder ligaen af. Historien, hans mentalitet og nu også hans alder taler imod det.
Jeg tager gerne imod væddemål.
Men fx ligger Kusk nummer to på ligaens assistliste pr. spillede minut. At have en spiller, der er så målskabende, synes jeg, er en værdi. AaB's næste tre spillere på den liste ligger hhv 18, 19 og 20, herunder den højt besungne Prip.
Jeg har i øvrigt ingen angst for, at Kusk smutter. Jeg synes bare, at det ville være ærgerligt, at skille sig af med et meget værdifuldt aktiv.
Og den med det irrationelle: synes du ikke, at det mere er din glødende antipati mod manden, der nærmer sig det?
Kusk ligger i øvrigt nummer 3 i ligaen på listen over mål + assist pr. spillede minutter. Kun overgået af Dreyer og Uhre.
Og så vil jeg vove den påstand, at det er sværere at være kronisk indskifter end fast starter. Men det er blot en påstand.
Kusk ligger desuden på samme niveau som Makaric og Fossum i totalen af mål+assists, selvom han har væsentlig færre minutter på banen. Og over spillere som Carstensen, Vito, Brumado, Andersson, etc.
Lige meget hvor Kusk kommer hen, så bliver det fugl og fisk mht. til niveauet i kampene. Den mand levere kun når han gider.