AaB er bare ik det AaB vi ønsker og har ikke været længe.Hovedet skrev: ↑19. maj 2024, 21:32Jeg er helt enig. Men for tyskerne er der jo ikke tale om en "gratis omgang", hvor man bare kan spare. De balancerer jo på afgrundens rand og styrter ud over samme, hvis AaB rykker ned i næste sæson. Dette ville jo æde næsten hele deres seneste kapitaltilførsel på 45 millioner kr. op. Samtidig vil enhver form for troværdighed være pist væk, og jeg betragter det som givet, at tyskerne er væk efter næste sæson, hvis den atter står på 1. division.Hanga skrev: ↑19. maj 2024, 17:48Jeg ved ikke hvorfor du har taget det for givet, at nye investorer ville være lig med at fortsætte eller måske ligefrem forstærke et budget, som forretningen ikke er i nærheden af at kunne løfte. Selvfølgelig findes den type investor også derude - som Benham gik til opgaven i FCM eller som GFH har gør det nu i Brøndby. Her er der satset stort og dyrt sportsligt med det mål at løfte omsætningen på sportslig succes. Men det kræver meget kapital og risikovillighed.Hovedet skrev: ↑19. maj 2024, 17:21Det er naturligvis korrekt; og jeg kunne også lige godt have skrevet "investorer", da penge hverken bliver mere eller mindre værd som følge af investorernes nationalitet. Pointen var imidlertid, at meningen med eksterne investorer uagtet herkomst da aldrig kunne have været, at klubben skulle køre på et lavere blus (læs: historisk lavt blus).Gnu skrev: ↑19. maj 2024, 10:56Man er jo ikke gået specifikt efter udenlandske investorer. Efter den seneste og fejlslagne emission meldte de daværende ejere ud, at de ikke ville mere. Nu skulle der nye kræfter til. Det er efterhånden længe siden, så der var rigelig tid til at eventuelle nordjyske rigmænd kunne byde sig til. Men de kom aldrig, og så var bedste bud SSE22, der kunne købe magten for beskedne 15 mio. kr., der gav 20 procent af aktierne og nogle forkøbsrettigheder. AaB var med andre ord ikke nogen attraktiv investering.
På to år er vi gået fra en forventning/målsætning om deltagelse i mesterskabsslutspil - som vi jo i alle sæsoner enten har opnået eller været i spil til helt frem til grundspillets sidste spillerunde på trods af, at perioden fra 2014 til 2022 repræsenterer den ringeste i hele AaBs 33-årige Superligahistorie - til nu at håbe på overlevelse i Superligaen.
Investorer, der ikke er her af kærlighed, skal naturligvis have forretningen til at hænge sammen. Selvfølgelig er det en balance gang, for man kan sagtens spare sig fattlig, men det har virket rimelig åbenlyst for mig, at vi er nød til at nedjustere på den korte bane for at få standset blødningen.
Jeg er også dybt bekymret for vores fremtid både på den korte og lange bane, men jeg tror vi alle er nød til at starte med at erkende situationen - der kommer næppe en ny stor kapitalindsprøjtning til AaB så vi er nød til at blive bedre med færre midler end tidligere. Indtil videre går det arbejde ikke ret godt.
I forhold til denne sæson står de til et 2-tal. Den lige præcis beståede karakter gives grundet opfyldt målsætning: tilbagevenden til Superligaen. Var vi ikke rykket op - og det tør jeg roligt påstå, at vi ikke var, hvis a) der havde fandtes et tredje stabilt klassehold i rækken, f.eks. vores nedrykkerkolleger i Horsens b) havde vi ikke ramt en stime på 4 mere eller mindre heldige sejre i træk ved forårets start - havde tyskerne jo allerede været færdige nu.
Lige nu handler det udelukkende om at få lukket hullet så der ik fosser penge ud af døren hver evige eneste dag.
Oprydning efter Inge og Bælum og totalt spildt sæson med Hiljemark. de er nået langt med at slanke de dyre drenge.
De kommer IKKE til at fyre en masse transfer kroner af. De viger IKKE fra det de vil og har af planer.
Skal det koste en nedrykning mere før forretningen hænger sammen så er det sådan det er.
Tror ikke de stikker halen mellem benene med en evt ny nedrykning. de har gang i et projekt som tager en del år at få styr på og det følger de til punkt og prikke.
Hullet skal lukkes så arbejder de derfra.
Det er ikke fedt at være fan men AaB bliver bare et lidt ligegyldigt hold de næste år.
De kan KUN overraske os.... den rette træner...spillere der bare peaker...mentaliteten ved oprykning.
alt skal gå vores vej.
Vi er bare der som en herinde skrev, de bløde mellem sæsoner som vi har haft og som vi virkelig var negative over
de bliver pludselig det som vi skal håbe på nu.
Det skib som har kulsejlet i flere år, bliver ikke rettet op foreløbigt til det vi kan lide