FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Re: FC NORDSJÆLLAND--AAB--fr--19--07--2024--Kl. 20:00

Indlæg af troelsh » 18. jul 2024, 20:30

Stegosaurus skrev:
18. jul 2024, 20:12
troelsh skrev:
18. jul 2024, 18:12
Brodernumsi skrev:
18. jul 2024, 17:21
Holdet er egenligt fint nok, ud fra de midler man havde at købe ind for. Man håber jo altid på, at nogen kommer og smider millioner i vores elskede klub, så vi kan købe en perlerække af superligaprofiler. Så jeg synes transfervinduet, indtil videre, har set rigtigt fint ud. Dog skal der ikke mere end ét salg til at ødelægge det. (Widell eller MJ)

Der hvor kæden hopper af for mig, er den himmelråbende naive tilgang til taktikken. Jeg kan simpelthen ikke forstå, man vil starte suppen med højt pres og høj bagkæde. Vi har alt for mange rookies, til det kan lykkes og vores bagkæde kan ikke stå højt - det har vi set et hav af gange efterhånden. Det virker både respektløst og viser manglende indsigt overfor superligaen.

Håber ikke der skal mere end 3-4 store lussinger til, før man vælger at sadle om.
Jeg har gjort nogle af de samme tanker, det er fedt med en tydelig spillestil, men det er en meget ambitiøs måde vi vil forsøge at spille på, specielt med et af de laveste budgetter i rækken, og sidder presset ikke lige i skabet, så så vi mod Viborg hvad der sker.

Jeg havde gerne set en lidt mere defensiv/forsigtig strategi, med en solid defensiv kombineret med nogle hurtige folk oppe foran, også må vi bygge på spillet med bolden derfra.

Det er dog ikke sådan tyskerne ønsker det, men lykkedes de med deres strategi vil jeg blive meget imponeret! Jeg håber bare ikke de undervurderer niveauet i superligaen, som jo efterhånden er temmelig højt.
En defensiv/forsigtig strategi har vi prøvet et år i NB, og målene haglede ind. Forsvaret er stadig det samme, og stadig ret elendigt. Hvorfor tænker du vi skal fortsætte en taktik, der ikke virker?
Vi prøvede mange ting sidste sæson, også et højt pres, og det var jo netop her målene haglede ind.
Vi lukkede meget få mål ind når vi spillede defensivt med tre stoppede, det var bare røvsygt at se på fordi vi heller ikke skabte nogen chancer, men pointmæssigt var det det mest effektive.
Jeg siger ikke løsningen er tre stoppere, men jeg har bare en bekymring for at et højt pres i 90 minutter er for ambitiøst, specielt mod superligamodstand.

Jeg håber jeg må æde mine ord

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 18. jul 2024, 20:42

troelsh skrev:
18. jul 2024, 20:30
Stegosaurus skrev:
18. jul 2024, 20:12
troelsh skrev:
18. jul 2024, 18:12
Brodernumsi skrev:
18. jul 2024, 17:21
Holdet er egenligt fint nok, ud fra de midler man havde at købe ind for. Man håber jo altid på, at nogen kommer og smider millioner i vores elskede klub, så vi kan købe en perlerække af superligaprofiler. Så jeg synes transfervinduet, indtil videre, har set rigtigt fint ud. Dog skal der ikke mere end ét salg til at ødelægge det. (Widell eller MJ)

Der hvor kæden hopper af for mig, er den himmelråbende naive tilgang til taktikken. Jeg kan simpelthen ikke forstå, man vil starte suppen med højt pres og høj bagkæde. Vi har alt for mange rookies, til det kan lykkes og vores bagkæde kan ikke stå højt - det har vi set et hav af gange efterhånden. Det virker både respektløst og viser manglende indsigt overfor superligaen.

Håber ikke der skal mere end 3-4 store lussinger til, før man vælger at sadle om.
Jeg har gjort nogle af de samme tanker, det er fedt med en tydelig spillestil, men det er en meget ambitiøs måde vi vil forsøge at spille på, specielt med et af de laveste budgetter i rækken, og sidder presset ikke lige i skabet, så så vi mod Viborg hvad der sker.

Jeg havde gerne set en lidt mere defensiv/forsigtig strategi, med en solid defensiv kombineret med nogle hurtige folk oppe foran, også må vi bygge på spillet med bolden derfra.

Det er dog ikke sådan tyskerne ønsker det, men lykkedes de med deres strategi vil jeg blive meget imponeret! Jeg håber bare ikke de undervurderer niveauet i superligaen, som jo efterhånden er temmelig højt.
En defensiv/forsigtig strategi har vi prøvet et år i NB, og målene haglede ind. Forsvaret er stadig det samme, og stadig ret elendigt. Hvorfor tænker du vi skal fortsætte en taktik, der ikke virker?
Vi prøvede mange ting sidste sæson, også et højt pres, og det var jo netop her målene haglede ind.
Vi lukkede meget få mål ind når vi spillede defensivt med tre stoppede, det var bare røvsygt at se på fordi vi heller ikke skabte nogen chancer, men pointmæssigt var det det mest effektive.
Jeg siger ikke løsningen er tre stoppere, men jeg har bare en bekymring for at et højt pres i 90 minutter er for ambitiøst, specielt mod superligamodstand.
Jeg kan have samme bekymring, men i AaBs video med Menno i dag, italesætter han også, at vi skal kunne håndtere kontraangreb og at blive presset tilbage. Men stadig en ambition om at presse højt i de gode perioder. Glæder mig til at se, hvor langt vi er med at implementere taktikken.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 18. jul 2024, 22:19

Jeg plejer ikke at være optimist ift AaB
Men det er jeg
Stilen er ændret
Træneren er konsekvent
Spilere er præcist hentet ind til konceptet
Der virker til at være en større vilje end længe
Planen er meget mere tydelig end længe
Vi kommer med fart

Jeg har nærstuderet alle holdene
Jeg tror AaB ryger i top 6 og agf ud
Uwe spillestil er ultra kedelig og agf ryder ud af top 6
Det gør Silkeborg også. Holdet er ikke stærkt nok

AaB vinder imorgen 2-1
Kelvin John og Mathias Jørgensen scorer
Jeg er sgu optimist
Tror vi lykkes på den lange bane med det her projekt

Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Indlæg af Dr.Jones » 18. jul 2024, 22:25

Jeg er med dig, Baresi! :aabfan: (I hvert fald indtil jeg sidder og råber RAAAAUUUUUS MENNO af mit tv! 😂)

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 19. jul 2024, 07:55

Mine nerver er lige ved at brænde sammen, er så hamrende nervøs for i aften og resten af sæsonen. Jeg tror overhovedet ikke på top 6, min drøm og mit håb er overlevelse.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Aarhus

Indlæg af Buzz Killington » 19. jul 2024, 08:39

Kunji skrev:
18. jul 2024, 17:13
Jeg har ingen forventning om sejr eller endda point i morgen. Men jeg forventer at se tegninger til det spil vi ønsker at praktisere fremadrettet og så glæder jeg mig til at se de nye spillere.

Pointene skal nok komme henover sæsonen. Om der så bliver nok af dem må tiden vise.
Same. Det skal nok ende med, at vi kager i afslutningerne, eller at forsvaret bliver fanget nogle gange, og vi taber. Men det er umådeligt mange år siden, vi har haft en kamp, hvor noget antydede, at der var fremtid i holdet.
"No dickheads"

Forbyd Pyrus

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af 634 » 19. jul 2024, 09:59

Buzz Killington skrev:
19. jul 2024, 08:39
Kunji skrev:
18. jul 2024, 17:13
Jeg har ingen forventning om sejr eller endda point i morgen. Men jeg forventer at se tegninger til det spil vi ønsker at praktisere fremadrettet og så glæder jeg mig til at se de nye spillere.

Pointene skal nok komme henover sæsonen. Om der så bliver nok af dem må tiden vise.
Same. Det skal nok ende med, at vi kager i afslutningerne, eller at forsvaret bliver fanget nogle gange, og vi taber. Men det er umådeligt mange år siden, vi har haft en kamp, hvor noget antydede, at der var fremtid i holdet.
Før kampen er spillet vil jeg være tilfreds med 0-0 fordi vi har ny målmand, og det er bare dejligt at kunne holde nullet med ny defensiv på en svær udebane. Jeg tror på at holdet meget ambitiøst søger det bedste mulige resultat, og det er jo fristende at være meget godtroende især her ved sæson-start, også fordi Farum ser noget amputeret ud i forhold til sidste sæson. Ser man realistik på det er det nemt at være skeptisk
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali

Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2024, 10:24

Jeg må sige, at jeg før har kritiseret AaBs kommunikationsafdeling og strategien. Men det de har foretaget sig de sidste 2 måneder har intet mindre end været genialt.

De har på et niveau ikke set før formået at snakke alt ned omkring AaB, fordi det er bundet op på "troværdige" historier om at vi ikke har penge, vi skal sælge for 3 millioner euro og alt er skidt, men vi har en strategi som er troværdig og de handler efter den.

Alle fans sidder nu tilbage og synes vores handler er fantastiske, AaB handler ind til konceptet selvom vi aldrig har hørt om dem, vi nærmest vinder hvis vi taber med mindre end 3 mål mod FCN og hvis vi rykker ned igen er det okay bare vi holder strategien.

Det er fandme godt arbejde, at nedsænke forventninger til et niveau hvor fans af Skive ville synes, at nu rabler det sgu for deres holds ledere...

AaB kan KUN overraske nu, for overliggeren er sat så lav at vi nærmest ikke kan underpræstere.

Hatten af...

Brugeravatar
Trickster
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Trickster » 19. jul 2024, 11:10

raekkeettre skrev:
19. jul 2024, 10:24
Jeg må sige, at jeg før har kritiseret AaBs kommunikationsafdeling og strategien. Men det de har foretaget sig de sidste 2 måneder har intet mindre end været genialt.

De har på et niveau ikke set før formået at snakke alt ned omkring AaB, fordi det er bundet op på "troværdige" historier om at vi ikke har penge, vi skal sælge for 3 millioner euro og alt er skidt, men vi har en strategi som er troværdig og de handler efter den.

Alle fans sidder nu tilbage og synes vores handler er fantastiske, AaB handler ind til konceptet selvom vi aldrig har hørt om dem, vi nærmest vinder hvis vi taber med mindre end 3 mål mod FCN og hvis vi rykker ned igen er det okay bare vi holder strategien.

Det er fandme godt arbejde, at nedsænke forventninger til et niveau hvor fans af Skive ville synes, at nu rabler det sgu for deres holds ledere...

AaB kan KUN overraske nu, for overliggeren er sat så lav at vi nærmest ikke kan underpræstere.

Hatten af...
Har AaB overhovedet meldt noget ud om hvad målet er i den kommende sæson?

Der er en årsag til, at vi på forhånd forventes sovset ind i nedrykningskampen. Vi har i de sidste fem år haft et samlet underskud på ca. 110 millioner kroner. Vi forventer også et underskud i 2024. Der ér ikke flere penge og hvis der ikke er nogle til at betale de enorme millionunderskud, så er det klart, at forventningerne er lave.

Du skriver, at 'alle fans' synes det er okay, at vi rykker ned igen. Det er ikke rigtigt. Jeg har kun set nogle enkelte tale om, at det er i orden at rykke ned, hvis man fortsat holder sig til strategien. Jeg tror vi er mange, der er uenige. Vi skal simpelthen overleve på bekostning af to af Vejle, Sønderjyske og Lyngby. Der er ikke råd til en nedrykning mere. Vi er i følge bookmakerne fjerde favorit til at rykke ned, men det er tæt blandt de fire dårligste hold. Det afspejler selvfølgelig også fansenes forventninger. Vi er jo ikke dumme.

Og årsagen til, at folk ikke har de største forventninger til kampen i Farum er, at vi skal spille mod et af sidste sæsons bedste hold. Farum spiller på en plasticbane og er muligvis det bedste hold til at spille sig ud af et højt pres, som vi jo ønsker at praktisere. Det er første kamp i sæsonen med en helt ny spillestil, med en hel masse nye spillere og en ny træner.

Jeg forventer at vi gradvist bliver bedre i løbet af sæsonen, og jeg vil derfor ikke ryste på hånden, hvis det skulle blive til et halvstort nederlag i aften. Det er ikke fcn vi skal måle os med, og det er ikke nu vi forventes at toppe som fodboldhold.
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 11:41

Jeg tror ikke, vi er langt nok med at stabilisere forsvaret til, at vi kommer til at holde FCN fra at score imod os i aften, desværre. Venstre back mangler den spiller, som nu er hentet ind til positionen, og centerforsvaret mangler den nødvendige fart, så længe Kramer eller Thelander skal spille derinde. Måske er Pudel løsningen, men lige nu står vi dér, hvor det offensive spil ser ud til at være sat i klarere, fremadrettede rammer end defensiven. Højholt som det defensive anker foran forsvarskæden er jo også stadig et spørgsmål... Så hvis vi skal have point i aften, så skal vi selv score mål, og også mere end et enkelt, tror jeg.

Det er så heller ikke en umulig opgave. Vi skal bare huske på, hvor notorisk svært vi har haft ved at spille i Farum, såvel i gode som dårlige perioder.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 19. jul 2024, 12:24

Funky skrev:Jeg tror ikke, vi er langt nok med at stabilisere forsvaret til, at vi kommer til at holde FCN fra at score imod os i aften, desværre. Venstre back mangler den spiller, som nu er hentet ind til positionen, og centerforsvaret mangler den nødvendige fart, så længe Kramer eller Thelander skal spille derinde. Måske er Pudel løsningen, men lige nu står vi dér, hvor det offensive spil ser ud til at være sat i klarere, fremadrettede rammer end defensiven. Højholt som det defensive anker foran forsvarskæden er jo også stadig et spørgsmål... Så hvis vi skal have point i aften, så skal vi selv score mål, og også mere end et enkelt, tror jeg.

Det er så heller ikke en umulig opgave. Vi skal bare huske på, hvor notorisk svært vi har haft ved at spille i Farum, såvel i gode som dårlige perioder.
Det kom godt nok også bag på mig at læse at AaB - FCN faktisk er Superligaens mest lige opgør historisk.
https://sport.tv2.dk/fodbold/2024-07-17 ... s-historie

Det er jo et møgsted, hvor vi næsten altid taber hver gang. Mht. det defensive og det offensive så hænger det jo sammen i en presbaseret spillestil. Jo bedre vi bliver til genpresset jo mindre bliver vores forsvar jo blottet. Jeg forventer dog ikke holdet endnu er helt afstemt i presset og så også gerne vores fartproblem løst.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
RAUS RAUS SSE!

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 19. jul 2024, 12:31

Jeg er vildt spændt på kampen. Jeg kan næsten ikke huske en AaB kamp med flere ubekendte og nye ting, og flere åbne spørgsmål.

God kamp, god fredag, og god weekend til alle :cheers:

Raptorr
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Rade Prica

Indlæg af Raptorr » 19. jul 2024, 12:38

raekkeettre skrev:

Hatten af...
Tværtimod. Overliggeren er i den grad hævet i AaB, og det til et niveau, hvor der arbejdes hen imod balance i økonomien samtidig med at der implementeres en klar strategi og et klart spillekoncept i overensstemmelse med strategien. Der rekrutteres nu om dage skarpt til spillekonceptet og under hensyntagen til økonomien. Alt sammen så AaB på lang sigt kan blive en bæredygtig og stærk klub i toppen af dansk fodbold.

Aldrig har barren været sat så højt i AaB. Tak for det.

AaB-Jones
Allstar
Allstar

Indlæg af AaB-Jones » 19. jul 2024, 12:48

Raptorr skrev:
19. jul 2024, 12:38
raekkeettre skrev:

Hatten af...
Tværtimod. Overliggeren er i den grad hævet i AaB, og det til et niveau, hvor der arbejdes hen imod balance i økonomien samtidig med at der implementeres en klar strategi og et klart spillekoncept i overensstemmelse med strategien. Der rekrutteres nu om dage skarpt til spillekonceptet og under hensyntagen til økonomien. Alt sammen så AaB på lang sigt kan blive en bæredygtig og stærk klub i toppen af dansk fodbold.

Aldrig har barren været sat så højt i AaB. Tak for det.
100% enig - og kan ikke mindes, at præmisserne for at levere har været så tilsvarende dårlige med en elendigt sammensat trup og en økonomi i ruiner, da det nye ejerskab tog over. Bælums tid i AaB har været den største katastrofe i al den tid, jeg kan huske - både på og udenfor banen. Gaarde gjorde det dog bedre, men over en 10-årig periode med de to ved roret er vi røget håbløst bag vores konkurrenter.

Forhåbentlig bliver skuden vendt nu - sjældent har jeg glædet mig så meget til en sæson som i år :aabfan: :aabfan: Tålmodighed bliver en dyd, og det bliver sikkert nemt at være troll her på siden i store perioder af sæsonen :kiss:

Mine bud:
Årets gennembrud: Oliver Ross
Årets AaB'er: Kasper Jørgensen
Årets nyindkøb: Andres Jasson
Årets topscorer: Mathias Jørgensen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 19. jul 2024, 13:11

AaB-Jones skrev:
19. jul 2024, 12:48
Mine bud:
Årets gennembrud: Oliver Ross
Årets AaB'er: Kasper Jørgensen
Årets nyindkøb: Andres Jasson
Årets topscorer: Mathias Jørgensen
Det er en sjov leg!

Årets gennembrud: Okay, jeg køber Oliver Ross, selv om han vel allerede er så etableret en superliga-spiller, at det måske bliver svært. Arnorssen kunne også godt løbe med den.
Året AaB'er: Jeg tror, den går til hans navnebror i angrebet.
Årets nyindkøb: Kunne godt forestille mig, at Jimenez bliver rigtig god, når først han er klar og spillet ind. Ellers synes jeg, Müller har set ganske lovende ud.
Årets topscorer: M. Jørgensen, naturligvis.
Årets (forstået som sæsonens) salg: Widell. Desværre. Otoa er også en mulighed.
Årets comeback: Højholt (hvis han forlænger). Helenius kunne jeg også håbe på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Remark
1. div
1. div
Geografisk sted: Amager

Indlæg af Remark » 19. jul 2024, 13:47

Det er den sværeste sæsonstart siden 2011, hvor vi som bekendt med nød og næppe reddede os.

Første kamp var med ny ung målmand, Nikolaj Larsen, po Brømby stadion. Og med andre unge på vej gik det jo efterhånden godt.

AaBager
1. div
1. div
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Indlæg af AaBager » 19. jul 2024, 14:10

Som mange andre frygter jeg en snitter og frygter endvidere at ledelsen har undervurderet niveauet i ligaen, med de spillere de har hentet. De fleste at de spillere de hentede sidste sæson, var i hvert fald ikke ret gode.

Men når det er sagt, så kommer en frygt ofte af det ukendte og de færreste har evner og baggrundsviden til at vurdere AaBs chancer mod de andre SL-klubber, før vi har set dem i spil.

Mit håb er at ledelsen ikke ryster på hånden og holder fast i strategien også selvom vi har 1 point efter 7 kampe. Min tro er, at det bliver mange målrige kampe - min frygt at vi tager imod de fleste af dem.

Alligevel har jeg selvfølgelig spillet en Vejgårddollar på storsejr i aften og mesterskab :-)
Legaliser pyro!

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar

Indlæg af Sauer » 19. jul 2024, 14:37

Kan det passe, vi ikke har meldt truppen ud?

raekkeettre
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Lars Thomsen

Indlæg af raekkeettre » 19. jul 2024, 15:57

Trickster skrev:
19. jul 2024, 11:10
raekkeettre skrev:

Hatten af...

Der er en årsag til, at vi på forhånd forventes sovset ind i nedrykningskampen. Vi har i de sidste fem år haft et samlet underskud på ca. 110 millioner kroner. Vi forventer også et underskud i 2024. Der ér ikke flere penge og hvis der ikke er nogle til at betale de enorme millionunderskud, så er det klart, at forventningerne er lave.

Du skriver, at 'alle fans' synes det er okay, at vi rykker ned igen. Det er ikke rigtigt. Jeg har kun set nogle enkelte tale om, at det er i orden at rykke ned, hvis man fortsat holder sig til strategien. Jeg tror vi er mange, der er uenige. Vi skal simpelthen overleve på bekostning af to af Vejle, Sønderjyske og Lyngby. Der er ikke råd til en nedrykning mere. Vi er i følge bookmakerne fjerde favorit til at rykke ned, men det er tæt blandt de fire dårligste hold. Det afspejler selvfølgelig også fansenes forventninger. Vi er jo ikke dumme.

Og årsagen til, at folk ikke har de største forventninger til kampen i Farum er, at vi skal spille mod et af sidste sæsons bedste hold. Farum spiller på en plasticbane og er muligvis det bedste hold til at spille sig ud af et højt pres, som vi jo ønsker at praktisere. Det er første kamp i sæsonen med en helt ny spillestil, med en hel masse nye spillere og en ny træner.

Jeg forventer at vi gradvist bliver bedre i løbet af sæsonen, og jeg vil derfor ikke ryste på hånden, hvis det skulle blive til et halvstort nederlag i aften. Det er ikke fcn vi skal måle os med, og det er ikke nu vi forventes at toppe som fodboldhold.
Det var sat på spidsen :) Men prøv lige at tænke på de spiller indkøb vi har foretaget. Hvis de var foretaget under Gaarde eller IAO, så havde vi gået amok. Men så meget dårligdom i 10 år har bragt os et sted hen, at hvis vi bare kan se en en eller anden form for strategi køber vi alt hvad AaB foretager os...

Martino1
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Winsnes

Indlæg af Martino1 » 19. jul 2024, 16:42

raekkeettre skrev:
19. jul 2024, 15:57
Trickster skrev:
19. jul 2024, 11:10
raekkeettre skrev:

Hatten af...

Det var sat på spidsen :) Men prøv lige at tænke på de spiller indkøb vi har foretaget. Hvis de var foretaget under Gaarde eller IAO, så havde vi gået amok. Men så meget dårligdom i 10 år har bragt os et sted hen, at hvis vi bare kan se en en eller anden form for strategi køber vi alt hvad AaB foretager os...
Men man kan jo netop se en rød tråd i de spillere der kommer til nu, modsat under Inge og til dels Gaarde.

Besvar