Enig.Alexis skrev: ↑12. sep 2024, 10:21Det er også bare useriøst når flere nævner Marc Brinc og Højholt i samme sætning. Som om de skulle være nogenlunde på samme niveau. Marc Brinc har været en profil for et af de bedst spillende hold i ligaen de sidste 3 år, og har spillet stærkt i europæiske kampe. Højholt rykkede som fast starter ned med AaB, og havde store problemer med overhovedet at gøre sig gældende i toppen af 1.div.R Rosenberg skrev: ↑12. sep 2024, 07:58Det er ingen hemmelighed, at jeg aldrig har været synderligt imponeret af Højholt - undtagen da han lige kom ind på holdet. Jeg synes, han udviklede sig til endnu én af den slags, vi har produceret så mange af.Kasper skrev: ↑11. sep 2024, 20:40Muldvarpen op?R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 19:15Ja, blive svært at undvære, når erstatningerne er Davidsen og Jimenez. Ikke svært at undvære, hvis man have fået muldvarpen bare en smule frem og havde hentet en spiller. Man kan fodre svin med 6'ere, der er bedre en Højholt.Kasper skrev: ↑11. sep 2024, 17:34Har længe skrevet at hans betydning for fase 1 spillet vil blive svært at undvære.R Rosenberg skrev: ↑11. sep 2024, 17:03
Det er jo ikke, fordi Højholt er uundværlig eller en superklasse spiller, hvor vi ikke sagtens har kunnet bruge en bedre.
Det handler jo om, at han er blevet erstattet af to ungdomsspillere og ikke af en reel erstatning.
Det er ligegyldigt hvem vi havde erstattet ham med, måske minus Mark Brink.
Jeg tror på begge ungdomsspillere, men klart at det tager tid at få en ny mand ind på pladsen.
Fodre svin med 6'ere bedre end Højholt?
Hvor meget har Nordsjælland givet for Mark Brink? Det er nogenlunde samme type med et lidt bedre niveau.
Proven superliga kvalitet, men ikke en superligastjerne.
Og ja, jeg er ret sikker på, at man kunne have landet end bedre spiller, hvis man - i vigtighedens navn - havde valgt at slække lå princippet om ikke at betale transfer.
Ved ikke hvorfor folk pludselig skal til at ophøje højholt efter han skiftede. Han var en ringe spiller. Og har spillet ringe i 2-3 år. Har ikke udviklet sig.
At vi så ikke har hentet nogen erstatning og nu er nødt til at spille med en endnu ringere spiller på 6eren, gør jo ikke højholt bedre. Det gør beslutningen om at sælge ham ringere, fordi der ikke er kommet en ny ind. Men lad os nu ikke glemme hvordan manden har spillet de sidste 50 kampe for AaB. Meget ringe.
Højholt har aldrig været en profil. Ikke i AaB og da slet ikke på liganiveau. Hverken i superligaen eller i 1. division. Men det betyder ikke, at han ikke kan være en nødvendig spiller, når vores alternativer ikke er helt klar til at tage skridtet.
Jeg har dog tænkt lidt over det, og måske Davidsen-Jimenez kan være en fin 6'er duo bagved Widell, Jasson, Jørgensen og en angriber. Ingen af dem virker til, på nuværende tidspunkt, at kunne tage en 6'er alene, men måske de i fællesskab kan gøre hinanden bedre. Det er set før, og dobbeltpivot'en er jo populær i det øvrige europa, så hvorfor ikke i Aalborg.. Det er primært Davidsens defensive kvaliteter og Jimenez manglende timing der gør at jeg ikke er all-in, men det ligner dog vores bedste mulighed nu og her.