Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker vol. 37 (Sommervinduet 24)

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2024, 10:41

Alexis skrev:
12. sep 2024, 10:21
R Rosenberg skrev:
12. sep 2024, 07:58
Kasper skrev:
11. sep 2024, 20:40
R Rosenberg skrev:
11. sep 2024, 19:15
Kasper skrev:
11. sep 2024, 17:34
R Rosenberg skrev:
11. sep 2024, 17:03

Det er jo ikke, fordi Højholt er uundværlig eller en superklasse spiller, hvor vi ikke sagtens har kunnet bruge en bedre.

Det handler jo om, at han er blevet erstattet af to ungdomsspillere og ikke af en reel erstatning.
Har længe skrevet at hans betydning for fase 1 spillet vil blive svært at undvære.
Det er ligegyldigt hvem vi havde erstattet ham med, måske minus Mark Brink.

Jeg tror på begge ungdomsspillere, men klart at det tager tid at få en ny mand ind på pladsen.
Ja, blive svært at undvære, når erstatningerne er Davidsen og Jimenez. Ikke svært at undvære, hvis man have fået muldvarpen bare en smule frem og havde hentet en spiller. Man kan fodre svin med 6'ere, der er bedre en Højholt.
Muldvarpen op?
Fodre svin med 6'ere bedre end Højholt?
Hvor meget har Nordsjælland givet for Mark Brink? Det er nogenlunde samme type med et lidt bedre niveau.
Proven superliga kvalitet, men ikke en superligastjerne.
Det er ingen hemmelighed, at jeg aldrig har været synderligt imponeret af Højholt - undtagen da han lige kom ind på holdet. Jeg synes, han udviklede sig til endnu én af den slags, vi har produceret så mange af.

Og ja, jeg er ret sikker på, at man kunne have landet end bedre spiller, hvis man - i vigtighedens navn - havde valgt at slække lå princippet om ikke at betale transfer.
Det er også bare useriøst når flere nævner Marc Brinc og Højholt i samme sætning. Som om de skulle være nogenlunde på samme niveau. Marc Brinc har været en profil for et af de bedst spillende hold i ligaen de sidste 3 år, og har spillet stærkt i europæiske kampe. Højholt rykkede som fast starter ned med AaB, og havde store problemer med overhovedet at gøre sig gældende i toppen af 1.div.
Ved ikke hvorfor folk pludselig skal til at ophøje højholt efter han skiftede. Han var en ringe spiller. Og har spillet ringe i 2-3 år. Har ikke udviklet sig.
At vi så ikke har hentet nogen erstatning og nu er nødt til at spille med en endnu ringere spiller på 6eren, gør jo ikke højholt bedre. Det gør beslutningen om at sælge ham ringere, fordi der ikke er kommet en ny ind. Men lad os nu ikke glemme hvordan manden har spillet de sidste 50 kampe for AaB. Meget ringe.
Enig.

Højholt har aldrig været en profil. Ikke i AaB og da slet ikke på liganiveau. Hverken i superligaen eller i 1. division. Men det betyder ikke, at han ikke kan være en nødvendig spiller, når vores alternativer ikke er helt klar til at tage skridtet.

Jeg har dog tænkt lidt over det, og måske Davidsen-Jimenez kan være en fin 6'er duo bagved Widell, Jasson, Jørgensen og en angriber. Ingen af dem virker til, på nuværende tidspunkt, at kunne tage en 6'er alene, men måske de i fællesskab kan gøre hinanden bedre. Det er set før, og dobbeltpivot'en er jo populær i det øvrige europa, så hvorfor ikke i Aalborg.. Det er primært Davidsens defensive kvaliteter og Jimenez manglende timing der gør at jeg ikke er all-in, men det ligner dog vores bedste mulighed nu og her.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 12. sep 2024, 11:02

Bros skrev:
12. sep 2024, 10:06
det er jo tydeligt vi skal have en Midtbanespiller mere ind, men hellere vente på den rigtige end en totalt Lotto kupon ude af form.

jeg har dog tiltro til Davidsen, Bomholt og Jimmenez nok skal kunne løfte opgaven indtil da, dog skal der passes på at vi ikke kommer til at presse dem for meget fysisk her og nu, da de jo gerne skal holde mindst 12 kampe endnu i dette efterår.
Situationen om vores centrale midtbane er rent mareridt. Vi har ikke haft en Superliga-konstellation siden Risgård og Würtz stoppede. I forhold til for et år siden har vi mistet Fossum, Lucas, Pedro og Højholt. Det er ufatteligt at man ikke har forvaltet midlerne med mere kløgtigt, så vi nu står tilbage med midterakse der er på niveau med Vendsyssels.

Vi står nøjagtigt i samme pinagtige situation som da vi solgte Mathias Ross. Et rent mareridt!

Jeg ser også for mig at vi nu venter til vintervinduet, og vi så må få det bedste ud af truppen indtil da.
Hvad med Oliver Ross. Han har fysik og blik for spillet.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 12. sep 2024, 11:47

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 12. sep 2024, 11:55

Sønderhof skrev:
12. sep 2024, 11:02
Bros skrev:
12. sep 2024, 10:06
det er jo tydeligt vi skal have en Midtbanespiller mere ind, men hellere vente på den rigtige end en totalt Lotto kupon ude af form.

jeg har dog tiltro til Davidsen, Bomholt og Jimmenez nok skal kunne løfte opgaven indtil da, dog skal der passes på at vi ikke kommer til at presse dem for meget fysisk her og nu, da de jo gerne skal holde mindst 12 kampe endnu i dette efterår.
Situationen om vores centrale midtbane er rent mareridt. Vi har ikke haft en Superliga-konstellation siden Risgård og Würtz stoppede. I forhold til for et år siden har vi mistet Fossum, Lucas, Pedro og Højholt. Det er ufatteligt at man ikke har forvaltet midlerne med mere kløgtigt, så vi nu står tilbage med midterakse der er på niveau med Vendsyssels.

Vi står nøjagtigt i samme pinagtige situation som da vi solgte Mathias Ross. Et rent mareridt!

Jeg ser også for mig at vi nu venter til vintervinduet, og vi så må få det bedste ud af truppen indtil da.
Hvad med Oliver Ross. Han har fysik og blik for spillet.
Enig. Det er skidt.
Men afgangene af Fossum, Lucas, Pedro og Højholt har jo ikke givet markante midler i hænderne, i stedet er spillerbudgettet reduceret fordi det er bydende nødvendigt. Der har været meget meget lidt at gøre med i dette vindue og det bærer tilgangene meget præg af. Jeg havde håbet på lidt færre men mere "sikre" kort i form af spillere fra skandinavien hvor vores hitrate er markant større end når vi henter langvejsfra. Så enig i at f.eks. Jimenez, Iredale og John pt. ikke ligner god forvaltning af de få penge der var.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 12. sep 2024, 12:06

baresi skrev:
12. sep 2024, 11:47
https://www.tv2nord.dk/kort-nyt/aalborg ... -pa-umulig

Sgu ikke gode nyheder
Artiklen virker ikke. Men fandt den inde på siden.

Det er simpelthen ikke godt nok at vi får en 6’er. Som andre skriver, så minder det utrolig meget om Ross sagaen.

Men her røg Højholt i det mindste inden vinduet lukkede. Vi har hele tiden vidst det var en mulighed. Jeg er med på at det er en svær øvelse. Nul transferkroner, lav tilgængelig løn og en forventning om at være en del af bundkampen. Men det er nu en gang sådan vilkårene er.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Indlæg af Gaarde6 » 12. sep 2024, 12:34

Forza skrev:
12. sep 2024, 12:06
baresi skrev:

Sgu ikke gode nyheder
Artiklen virker ikke. Men fandt den inde på siden.

Det er simpelthen ikke godt nok at vi får en 6’er. Som andre skriver, så minder det utrolig meget om Ross sagaen.

Men her røg Højholt i det mindste inden vinduet lukkede. Vi har hele tiden vidst det var en mulighed. Jeg er med på at det er en svær øvelse. Nul transferkroner, lav tilgængelig løn og en forventning om at være en del af bundkampen. Men det er nu en gang sådan vilkårene er.
I øvrigt "sjovt" at der på samme hjemmeside er en artikel om Aalborg håndbold fra onsdag, hvor der står de leder efter en erstatning for Landin.
Og i dag er der så en ny artikel om at afløseren er fundet..

Tankevækkende

DenSataniskeHest
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Frank

Indlæg af DenSataniskeHest » 12. sep 2024, 12:35

baresi skrev:

Sgu ikke gode nyheder
mister mere og mere tillid til det sse22 pjat...

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar

Indlæg af Funky » 12. sep 2024, 12:59

Unge Davidsen kan se frem til en del mere spilletid, ser det så ud til.
Men hvis en midlertidig løsning skal findes inden for truppen, hvad kunne det så i øvrigt være? Kunne der Pudel måske levere noget passabelt balancespil foran forsvarskæden? Eller hvad med Kasper Jørgensen? Nu har vi i det mindste fået en erstatning ind for ham på HB.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2024, 13:04

Funky skrev:
12. sep 2024, 12:59
Unge Davidsen kan se frem til en del mere spilletid, ser det så ud til.
Men hvis en midlertidig løsning skal findes inden for truppen, hvad kunne det så i øvrigt være? Kunne der Pudel måske levere noget passabelt balancespil foran forsvarskæden? Eller hvad med Kasper Jørgensen? Nu har vi i det mindste fået en erstatning ind for ham på HB.
Altså Jimenez er jo 6'er, og er vel hentet fordi man vurderer, at der er en superligaspiller gemt i ham.

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 12. sep 2024, 13:10

Jeg kan ikke huske nogen fortilfælde, hvor et oprykkerhold ikke bare undlader at forstærke sig, men tilmed forringer den trup, som skal forsøge at overleve i en stærkere liga end den, det kom fra.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Indlæg af Kasper » 12. sep 2024, 13:19

jonas386 skrev:
12. sep 2024, 10:41
Alexis skrev:
12. sep 2024, 10:21
R Rosenberg skrev:
12. sep 2024, 07:58
Kasper skrev:
11. sep 2024, 20:40
R Rosenberg skrev:
11. sep 2024, 19:15
Kasper skrev:
11. sep 2024, 17:34

Har længe skrevet at hans betydning for fase 1 spillet vil blive svært at undvære.
Det er ligegyldigt hvem vi havde erstattet ham med, måske minus Mark Brink.

Jeg tror på begge ungdomsspillere, men klart at det tager tid at få en ny mand ind på pladsen.
Ja, blive svært at undvære, når erstatningerne er Davidsen og Jimenez. Ikke svært at undvære, hvis man have fået muldvarpen bare en smule frem og havde hentet en spiller. Man kan fodre svin med 6'ere, der er bedre en Højholt.
Muldvarpen op?
Fodre svin med 6'ere bedre end Højholt?
Hvor meget har Nordsjælland givet for Mark Brink? Det er nogenlunde samme type med et lidt bedre niveau.
Proven superliga kvalitet, men ikke en superligastjerne.
Det er ingen hemmelighed, at jeg aldrig har været synderligt imponeret af Højholt - undtagen da han lige kom ind på holdet. Jeg synes, han udviklede sig til endnu én af den slags, vi har produceret så mange af.

Og ja, jeg er ret sikker på, at man kunne have landet end bedre spiller, hvis man - i vigtighedens navn - havde valgt at slække lå princippet om ikke at betale transfer.
Det er også bare useriøst når flere nævner Marc Brinc og Højholt i samme sætning. Som om de skulle være nogenlunde på samme niveau. Marc Brinc har været en profil for et af de bedst spillende hold i ligaen de sidste 3 år, og har spillet stærkt i europæiske kampe. Højholt rykkede som fast starter ned med AaB, og havde store problemer med overhovedet at gøre sig gældende i toppen af 1.div.
Ved ikke hvorfor folk pludselig skal til at ophøje højholt efter han skiftede. Han var en ringe spiller. Og har spillet ringe i 2-3 år. Har ikke udviklet sig.
At vi så ikke har hentet nogen erstatning og nu er nødt til at spille med en endnu ringere spiller på 6eren, gør jo ikke højholt bedre. Det gør beslutningen om at sælge ham ringere, fordi der ikke er kommet en ny ind. Men lad os nu ikke glemme hvordan manden har spillet de sidste 50 kampe for AaB. Meget ringe.
Enig.

Højholt har aldrig været en profil. Ikke i AaB og da slet ikke på liganiveau. Hverken i superligaen eller i 1. division. Men det betyder ikke, at han ikke kan være en nødvendig spiller, når vores alternativer ikke er helt klar til at tage skridtet.

Jeg har dog tænkt lidt over det, og måske Davidsen-Jimenez kan være en fin 6'er duo bagved Widell, Jasson, Jørgensen og en angriber. Ingen af dem virker til, på nuværende tidspunkt, at kunne tage en 6'er alene, men måske de i fællesskab kan gøre hinanden bedre. Det er set før, og dobbeltpivot'en er jo populær i det øvrige europa, så hvorfor ikke i Aalborg.. Det er primært Davidsens defensive kvaliteter og Jimenez manglende timing der gør at jeg ikke er all-in, men det ligner dog vores bedste mulighed nu og her.
Jeg mener Matlhe var 1. Divisions bedste midtbanespiller sidste efterår, jeg prøver ikke at ophøje ham til en græsk gud. Men har hele tiden skrevet at han ikke bare lige er en mand der kan erstattes pga hans rolle i vores fase 1 spil.
Jeg kan slet ikke forstå hvordan du kan mene at han har været en ringe spiller for AaB.
Måske vi kan tage diskussionen igen om et år og stadig være uenige :cheers:

Personligt håber jeg ikke på to 6'ere, men ser gerne at Jimenez får chancen igen. Dog gerne med en anden duo end Widell og Jasson foran. De skaber store problemer for 6'eren med alverdens dumme boldtab.
Håber at Bomholt får chancen fra start mod Lyngby og Widell på 8'eren snart er overstået eksperiment.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2024, 13:24

Gnu skrev:
12. sep 2024, 13:10
Jeg kan ikke huske nogen fortilfælde, hvor et oprykkerhold ikke bare undlader at forstærke sig, men tilmed forringer den trup, som skal forsøge at overleve i en stærkere liga end den, det kom fra.
Overordnet synes jeg faktisk at truppen er stærkere i denne sæson sammenlignet med sidste. Både på midtbanen og i forsvaret ser vi bedre ud. Navnlig på bredden. Sammenlignet med holdet der rykkede ned, synes jeg også at truppen er langt mere harmonisk i dag. Der er faktisk noget sammenhæng og tydelighed omkring hvordan vi vil spille og de spillere vi henter ind.

I angrebet kunne det være bedre, men var også virkelig skidt kørende. Iredale er ikke klasse, men bidrager allerede med mere end vores frontløbere sidste sæson.

Det eneste sted hvor jeg umiddelbart synes vi ser svækkede ud, er i målet, og så den defensive midtbane, hvor Jimenez og Davidsen umiddelbart mangler den defensive sikkerhed.

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke folks overraskelse. De fleste af tyskernes penge skulle bruges til at lukke hullet efter den (for nogen) uventede nedrykning, og Bælum blæste desperat bunden ud af kassen få måneder inden tyskerne endeligt blev en del af ejerkredsen. Når man samtidig har en trup uden salgsemner og hvor alle pengene er bundet op på få spillere der ikke præsterer, så er det ikke bare op af bakke, men decideret elendige arbejdsbetingelser.

Det bliver godt med en sejr i morgen, så der forhåbentlig kommer en pause fra grædekoret herinde.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Indlæg af doukas » 12. sep 2024, 13:38

jonas386 skrev:
12. sep 2024, 13:24

Det bliver godt med en sejr i morgen, så der forhåbentlig kommer en pause fra grædekoret herinde.
Velkommen i klubben af jubeloptimister. Vi mangler medlemmer! :aabfan:
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. sep 2024, 13:42

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
Overordnet synes jeg faktisk at truppen er stærkere i denne sæson sammenlignet med sidste. Både på midtbanen og i forsvaret ser vi bedre ud. Navnlig på bredden. Sammenlignet med holdet der rykkede ned, synes jeg også at truppen er langt mere harmonisk i dag. Der er faktisk noget sammenhæng og tydelighed omkring hvordan vi vil spille og de spillere vi henter ind.

I angrebet kunne det være bedre, men var også virkelig skidt kørende. Iredale er ikke klasse, men bidrager allerede med mere end vores frontløbere sidste sæson.

Det eneste sted hvor jeg umiddelbart synes vi ser svækkede ud, er i målet, og så den defensive midtbane, hvor Jimenez og Davidsen umiddelbart mangler den defensive sikkerhed.

Når det så er sagt, så forstår jeg ikke folks overraskelse. De fleste af tyskernes penge skulle bruges til at lukke hullet efter den (for nogen) uventede nedrykning, og Bælum blæste desperat bunden ud af kassen få måneder inden tyskerne endeligt blev en del af ejerkredsen. Når man samtidig har en trup uden salgsemner og hvor alle pengene er bundet op på få spillere der ikke præsterer, så er det ikke bare op af bakke, men decideret elendige arbejdsbetingelser.

Posavec er klart bedre end Müller.
Det havde været langt bedre at beholde Bakiz frem for at hente Iredale og John.
Der mangler åbenlyst en erstatning for Højholt.

Det er tre klare svækkelser af holdet.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 12. sep 2024, 13:57

Posavec lavede spandevis af fejl sidst vi var i superligaen, og var af samme årsag nede som 3. Keeper. Jeg er med på at han so far ligner den bedre målmand, men det er ikke med meget.

Bakiz ville ikke være i klubben, og vi har allerede set hvor ligegyldig han er, når motivationen ikke er der. Ikke sådan Prip-dårlig, men heller ikke meget bedre.

Til gengæld har vi styrket os med Jasson, og jeg forventer da også at Marc Nielsen, når han er klar til at spille, viser sig som bedre end Caballo eller det niveau vi har set fra Ahlmann i flere sæsoner. Jeg er heller ikke afvisende over for at Andreas Bruus faktisk har superliganiveau, hvilket jeg ikke synes Kasper Jørgensen har vist endnu.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 2000

Indlæg af BoT » 12. sep 2024, 14:01

Gnu skrev:
12. sep 2024, 13:42
jonas386 skrev:
Gnu skrev:

Du er med på, at økonomi spiller en vis rolle i moderne fodbold? Især når man har en dårlig en af slagsen??

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. sep 2024, 14:30

BoT skrev:
12. sep 2024, 14:01
Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:

Du er med på, at økonomi spiller en vis rolle i moderne fodbold? Især når man har en dårlig en af slagsen??
Ja, og netop derfor havde det været en god ide med færre udskiftninger i truppen og bruge de få midler klogest. Også for kontinuitetens skyld. Det er fint at skille sig af med Thelander, der ikke passer ind i konceptet, men hvad er planen med Puddel-Bjarne? Hvorfor overhovedet bruge penge på at hente en spiller som Kelvin John? Hvad var ideen med at hente Caballo på en toårig, når man åbenbart nægter at bruge ham et år senere? Var det en økonomisk god beslutning?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Indlæg af Sønderhof » 12. sep 2024, 14:36

BoT skrev:
12. sep 2024, 14:01
Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:

Du er med på at succes i moderne fodbold kræver dygtige spillere? Vores økonomi går fra kritisk til katastrofal ved en nedrykning. Vores centrale akse fra Müller til Iredale holder ikke Superliga-niveau. Det er strategisk ukolgt.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 12. sep 2024, 14:46

Jeg er ikke naiv og ved godt at ledelsen i en fodboldklub kan lave fejl og hente dårlige spillere. Men at så mange herinde mener de er klogere end dem der sidder og skal styre klubben, det forstår jeg ikke. Enten må folk herinde lide af storhedsvanvid og ellers må vores klub jo være styret af amatører. Jeg hælder mest til den første, men jeg er klar på at støtte dem der mener de kan finde en spiller der vil til klubben som kan forstærke os fra dag 1 og samtidig få økonomien til at hænge sammen bedre end den nuværende ledelse.

Vi kan alle blive enige om små ting som enkelte spillere vi er uenige i, opstilling osv, men den grundlæggende styring af klubben, den stoler jeg på vores ledelse har styr på..

Gnu
Allstar
Allstar

Indlæg af Gnu » 12. sep 2024, 15:08

RicoBR02 skrev:
12. sep 2024, 14:46
Jeg er ikke naiv og ved godt at ledelsen i en fodboldklub kan lave fejl og hente dårlige spillere. Men at så mange herinde mener de er klogere end dem der sidder og skal styre klubben, det forstår jeg ikke. Enten må folk herinde lide af storhedsvanvid og ellers må vores klub jo være styret af amatører. Jeg hælder mest til den første, men jeg er klar på at støtte dem der mener de kan finde en spiller der vil til klubben som kan forstærke os fra dag 1 og samtidig få økonomien til at hænge sammen bedre end den nuværende ledelse.

Vi kan alle blive enige om små ting som enkelte spillere vi er uenige i, opstilling osv, men den grundlæggende styring af klubben, den stoler jeg på vores ledelse har styr på..
Har du allerede glemt, hvilket absurd cirkus AaB har været på ledelses- og bestyrelsesniveau de seneste mange år? Det er dem, der har fundet tyskerne, så det er da absolut sandsynligt, at tyskerne kan være amatører.

Og hvis du ser på, hvilken hitrate de har haft i deres rekruttering siden de tog over, hvad får dig så til at tro, at de har styr på det?

Besvar