haghdk skrev: ↑13. sep 2024, 07:00
Med fare for at sætte min røv i klaskehøjde - der virker til at der stadig er nogle der lidt har misforstået hvorfor SSE22 er her. SSE22 er IKKE hyret til at komme med bunkevis af penge. De er hyret til at få klubben på rette kurs. Primært fordi den tidligere ledelse bare havde sat en pind på speederen og så lukket øjnene.
For at få de bedste betingelser for at få klubben på ret kurs har de selv smidt en hel del millioner i den (er det efterhånden omkring de 60 millioner?) og har dermed fået ejerskabet. Så kan de selv styre retningen.
Som jeg forstår det så vil SSE22 på sigt ud og vende af andre klubber der er ved at køre i sænk. Hvis de bare var en flok amatører der kører vores klub ud over afgrunden, så ville hele deres eksistensgrundlag og virksomhed ophøre med at eksistere. Derfor er det IKKE bare er en flok tyskere som den tidligere ledelse har fundet et tilfældigt sted i Hamborg. Jeg har har som Rico fuld tiltro til det arbejde de er igang med. De har fået nogle helt urimelige arbejdsvilkår af den tidligere ledelse.
Jeg tror også, at i fremtiden, når klubben kan generere overskud af sig selv, så vil de enten sælge klubben og gå videre til næste projekt, eller præsentere projektet i deres netværk og dermed få investorer ind som vil komme med de penge som folk så desperat efterspørger.
Og så skal vi også lige tænke over hvad alternativet til SSE22 ville have været. Enten en altødelæggende konkurs, eller et salg til en eller anden fra Saudi-Arabien, eller USA som var blevet træt af at købe dyre biler og nu skulle bruge penge på noget andet. Det ville jeg ikke bryde mig om.
Jeg er da meget enig i din beskrivelse, men jeg kan simpelthen stadigvæk ikke se hvorfor det skulle eliminere kritik af deres tilgang? Der er jo ingen der har tvunget dem ind i AaB, det har de gjort af egen fri vilje. Så jeg forstår egentlig ikke argumentet den tidligere ledelses dårligdomme - Det vidste SSE22 jo fuldstændig fra start af. De kendte præmissen, så hvorfor skal de have et fripas på baggrund af det?
Min kritik går på, at jeg synes (og det har man vel trods alt lov til som fan, selvom man ikke nødvendigvis kan gøre deres arbejde bedre end dem selv) de har sat speederen fuldstændig lige så meget i bund som den tidligere ledelse, bare i en helt ekstrem anden retning, som jeg aldrig tror er prøvet før, og så indebærer en total udskiftning af holdet, hvor ingen af erstatningerne vel har bare en snert er erfaring med fodbold på Superliganiveau. Måske bortset fra Diakité. Argumentet for denne tilgang svinger lidt herinde fra at handle om det er den strategi de går og tror på, men samtidig også at de ikke har nok penge. Det sidste kan jeg simpelthen ikke forstå man bare kritikløst tager ind som fan. "Vi har ikke nok penge til at finde Superligakvalitet". Er det bare okay? Især hvis det gambler med klubbens eksistens i Superligaen? Jeg er med på det er der brugere herinde der konstaterer at sådan er det, men samtidig gøre det klart at SSE22 er klar til rykke ned pga. "et langt sejt træk". Det træk bliver fandme meget, hvis ikke uendelig langt, hvis vi rykker ned.
Jeg kan ikke forstå at SSE22 ikke har kørt det mere som en glidende overgang til deres strategi, hvor deres lykkeridder/scouting af ukendte talenter tilgang blev krydret med 2-3 spillere med bevist Superligakvalitet (eller i det mindste noget sammenligneligt) som rygraden. Så kan man gå på kompromis med økonomien indtil deres strategi, som de jo tydeligt selv tror er bedre end alle andre modeller, har vist sit værd og sendt spillere afsted for mange millioner. FCN gør det med succes, hvor Kian Hansen, Tverskov, Ingvartssen, Marxen, Ankersen og nu Mark Brink har noget erfaring og kvalitet, og hvor deres unge talenter omkring så udvikles og skydes afsted.
Jeg er jublende lykkelig for hvis vi overlever denne sæson, og det kan være at vi er så heldige at Vejle og et andet hold viser sig at være så ringe, at vi ikke kommer i fare. Men inden vi ved hvordan det går og hvor vi alle kan lyde bagkloge, vil jeg kritisere den måde jeg oplever de gambler med min klub og foretager nogle prioriteringer der i mine øjne forringer vores muligheder for at blive i Superligaen. Og hvis de har råd til vi rykker ned endnu engang og mister hvad, 20-30 mio. kr., så forstår jeg ikke prioriteringerne i år med at fjerne spillere der kunne bidrage, og nægte at hente bevist kvalitet ind.