AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 17:29

Dennis Nielsen skrev:
23. feb 2025, 17:20
En pudset lort, er stadig en lort, meeen...

Jeg havde godt nok håbet på, at vi ville ligne en hold, der lå tættere på vores fodbold filosofi og med spillere i en marginal udvikling, hvor det var mere realistisk at tro på.

Jeg havde ikke en forventning om, at vi vil spille total fodbold og spillerne var som forvandlet, men jeg havde godt nok forventet mere end det de leverede.

Det er total stilstand ift spillestil og udvikling taktisk, samt spillere.
Jeg mener, det er en stor fejl af trænerteamet at bryde op i Kramer-Pudel konstellationen. De var bankhamrende stabile sammen i efteråret, de gjorde hinanden bedre, og det skabte tryghed på holdet. Jeg gad vide, om man er vendt tilbage til nogle idéer om, at man vil stå meget længere fremme på banen, hvor Diakhités (påståede - jeg kan ikke få øje på det) fartoverskud i fht. Pudel skulle gøre en forskel. Det er i givet fald en røv og nøgler idé, som man i øvrigt heller ikke formåede at udmønte i kampen mod Bodø hvor Kramer og Diakhitë fik lov at spille sammen og Bodø egentlig var ret dominerende i spillet, og når midtbanen og venstre back så samtidig svækkes så meget, som den blev til denne kamp…

Edit: I øvrigt er Pudel også bedre på bolden, end Diakhité var i dagens kamp. Meget bedre, endda.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Kunji » 23. feb 2025, 17:31

Patmand skrev:
23. feb 2025, 17:14
Så er Vejle foran mod Brøndby.
Og så kom de bagud.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

AaBager
1. div
1. div
Indlæg: 283
Tilmeldt: 24. jun 2020, 11:38
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af AaBager » 23. feb 2025, 17:32

Hanga skrev:
23. feb 2025, 17:10
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:52
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Enig med dig i at der naturligvis er en grænse for hvad der er acceptabelt. Men at være utilfreds og bekymret skal der nu engang være plads til, og flere af os herinde er netop fans der har fulgt AaB i rigtig mange år, også på stadion. Jeg kørte selv 400 km. forrige søndag for at støtte holdet - forgæves.
Jeg er såmænd også skuffet over holdets præstation og over flere af de spillere SSE har hentet, men jeg sviner aldrig spillerne til. Der er sgu ingen af dem, der ikke gør deres bedste og de bliver ikke bedre af, at at blive svinet til af fans, tværtimod.

AGFfans roste AaBfans i dag, fordi der var opbakning hele vejen. Sådan skal det nødvendigvis ikke være herinde og jeg har intet imod saglig kritik, men mange herinde er sgu lidt for hadske og usaglige til min smag.
Legaliser pyro!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Gnu » 23. feb 2025, 17:34

Har AaB’s spillere egentlig trænet sammen i vinterpausen, eller har de bare holdt ferie indtil de skulle spille igen?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 485
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Bisgaard » 23. feb 2025, 17:39

Og for lige at gøre weekenden perfekt, så ser det ud til at Vejle måske får point igen i denne runde. De ligner altså et hold der går fremad efter at de har fået sig en rigtig angriber med mål i støvlerne.

Der skal godt nok steppes op ellers så kan det godt gå hen og blive farligt....
Kom nu igang AaB!!!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 17:41

Bisgaard skrev:
23. feb 2025, 17:39
Og for lige at gøre weekenden perfekt, så ser det ud til at Vejle måske får point igen i denne runde. De ligner altså et hold der går fremad efter at de har fået sig en rigtig angriber med mål i støvlerne.

Der skal godt nok steppes op ellers så kan det godt gå hen og blive farligt....
I det mindste har optakten indikeret, at offensiven ikke bør blive vores store problem. Sat på spidsen tror jeg ikke på, at Onugha havde gjort en forskel for os i dag, hvis vi havde haft ham på holdet. Men alting starter altså med, at man ikke har en defensiv, som er hullet som en si.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2025, 17:50

AaBager skrev:
23. feb 2025, 17:32
Hanga skrev:
23. feb 2025, 17:10
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:52
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Enig med dig i at der naturligvis er en grænse for hvad der er acceptabelt. Men at være utilfreds og bekymret skal der nu engang være plads til, og flere af os herinde er netop fans der har fulgt AaB i rigtig mange år, også på stadion. Jeg kørte selv 400 km. forrige søndag for at støtte holdet - forgæves.
Jeg er såmænd også skuffet over holdets præstation og over flere af de spillere SSE har hentet, men jeg sviner aldrig spillerne til. Der er sgu ingen af dem, der ikke gør deres bedste og de bliver ikke bedre af, at at blive svinet til af fans, tværtimod.

AGFfans roste AaBfans i dag, fordi der var opbakning hele vejen. Sådan skal det nødvendigvis ikke være herinde og jeg har intet imod saglig kritik, men mange herinde er sgu lidt for hadske og usaglige til min smag.
Jeg er enig i, at den overordnede kritik ikke skal rækkes mod enkelte spillere; der er jo ikke ligefrem tale om stjerneindkøb, men tværtimod om spillere, der præsterer på det niveau, man nu engang kan forvente i forhold til klubbens overordnede strategi. Jeg vil endda gå et skridt videre og karakterisere det som en decideret overraskelse, at dette hold ikke allerede er kørt helt agterud i Superligaen!

Derimod er det på sin plads at kritisere de ansvarlige for den uansvarlighed, det har været - og er - at stille med et sådant hold i Superligaen, når man ihukommer AaBs historie og potentiale. Det er fandeme da ikke Hobro det her - skønt strategien til forveksling minder om den, samme Hobro førte i deres Superligatid for langt færre ressourcer!

Det er jo også fint nok, at AaB stadig kan medbringe fans til en kamp i Aarhus; det er imidlertid et langt større problem, at det bliver stadig vanskeligere at samle AaB-fans til en kamp i Aalborg.

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Kasper » 23. feb 2025, 18:07

Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 18:08

Hovedet skrev:
23. feb 2025, 17:50
AaBager skrev:
23. feb 2025, 17:32
Hanga skrev:
23. feb 2025, 17:10
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:52
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Enig med dig i at der naturligvis er en grænse for hvad der er acceptabelt. Men at være utilfreds og bekymret skal der nu engang være plads til, og flere af os herinde er netop fans der har fulgt AaB i rigtig mange år, også på stadion. Jeg kørte selv 400 km. forrige søndag for at støtte holdet - forgæves.
Jeg er såmænd også skuffet over holdets præstation og over flere af de spillere SSE har hentet, men jeg sviner aldrig spillerne til. Der er sgu ingen af dem, der ikke gør deres bedste og de bliver ikke bedre af, at at blive svinet til af fans, tværtimod.

AGFfans roste AaBfans i dag, fordi der var opbakning hele vejen. Sådan skal det nødvendigvis ikke være herinde og jeg har intet imod saglig kritik, men mange herinde er sgu lidt for hadske og usaglige til min smag.
Jeg er enig i, at den overordnede kritik ikke skal rækkes mod enkelte spillere; der er jo ikke ligefrem tale om stjerneindkøb, men tværtimod om spillere, der præsterer på det niveau, man nu engang kan forvente i forhold til klubbens overordnede strategi. Jeg vil endda gå et skridt videre og karakterisere det som en decideret overraskelse, at dette hold ikke allerede er kørt helt agterud i Superligaen!

Derimod er det på sin plads at kritisere de ansvarlige for den uansvarlighed, det har været - og er - at stille med et sådant hold i Superligaen, når man ihukommer AaBs historie og potentiale. Det er fandeme da ikke Hobro det her - skønt strategien til forveksling minder om den, samme Hobro førte i deres Superligatid for langt færre ressourcer!

Det er jo også fint nok, at AaB stadig kan medbringe fans til en kamp i Aarhus; det er imidlertid et langt større problem, at det bliver stadig vanskeligere at samle AaB-fans til en kamp i Aalborg.
Så er tilskuertallet til denne sæson vel heller ikke værre?

Nå, Ydesen giver karakterer til holdet efter blamagen, og jeg synes, han er meget spot-on. Tallene kan altid diskuteres, jeg synes, det mest interessante er de ord, han sætter på, hvor han også ser allermest kritisk på Diakhité og Nielsen - uden at andre end Müller i øvrigt får bare nogenlunde rosende ord med på vejen. Nu vil jeg af respekt for Nordjyske ikke copy-paste alt (det mås man heller ikke herinde), men bare lige sammenfatningen på Diakhité: "Han bryder igen og igen forsvarskæden og efterlader store huller. Det er ikke godt nok til Superligaen." Diakhité får sammen med Nielsen de allerlaveste karakterer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 12535
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af jonas386 » 23. feb 2025, 18:18

Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Er enig, men nu så jeg både Vejle og SønderjyskE (SønderjyskE med et kvart øje), og ingen af de to hold var lige så langt fra deres modstander på kvaliteten som vi var i dagens kamp. Udover at score mål, havde begge hold masser af gode perioder og det var slet ikke umuligt for eks. SønderjyskE at komme til relativt store chancer i deres gode perioder.

Har vi overhovedet en reel mulighed i løbet af vores kamp?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16012
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Funky » 23. feb 2025, 18:25

jonas386 skrev:
23. feb 2025, 18:18
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Er enig, men nu så jeg både Vejle og SønderjyskE (SønderjyskE med et kvart øje), og ingen af de to hold var lige så langt fra deres modstander på kvaliteten som vi var i dagens kamp. Udover at score mål, havde begge hold masser af gode perioder og det var slet ikke umuligt for eks. SønderjyskE at komme til relativt store chancer i deres gode perioder.

Har vi overhovedet en reel mulighed i løbet af vores kamp?
Vi har Davidsens 'okay' afslutning (teknisk halvsvær) ret foran mål i 1. halvleg, og MJ's træden-i-bolden i en situation, hvor han nærmest kunne have lagt den i tomt mål til sidst i 2. Det var vist det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. feb 2025, 18:54

Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.

Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.

Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4826
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Kristian » 23. feb 2025, 19:10

R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 18:54
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.

Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.

Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Hvis vi tager 3 point mod FCN er vi jo også kommet godt fra land, men nu fik vi en snitter og så ekstremt skidt ud i dag.

Men vi har en kamp i hånden og den ikke spillet endnu. Tvivler på, at vi ser så ringe et AaB hold på onsdag på hjemmebane. Bliver en helt anden kamp.

Nu skal vi lige bevarer fatningen herinde

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Kasper » 23. feb 2025, 19:17

jonas386 skrev:
23. feb 2025, 18:18
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Er enig, men nu så jeg både Vejle og SønderjyskE (SønderjyskE med et kvart øje), og ingen af de to hold var lige så langt fra deres modstander på kvaliteten som vi var i dagens kamp. Udover at score mål, havde begge hold masser af gode perioder og det var slet ikke umuligt for eks. SønderjyskE at komme til relativt store chancer i deres gode perioder.

Har vi overhovedet en reel mulighed i løbet af vores kamp?
Jeg er ikke uenig med dig i at vores kamp idag var under al kritik. Og noget af det ringeste jeg har set fra et hold i denne sæson. Skarpt forfulgt af GF og Brøndby hjemme.

Men jeg regner stærkt med at det nok skal blive godt igen, jeg tager det ikke mega tungt, når jeg ser disse udfald fra vores hold mod de allermest sammenspillet og rutinerede hold.

Jeg regner også med at vi mindst er på niveau med Vejle, Lyngby og Sønderjyske når vi skal møde dem i nedrykningsspillet.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3460
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Gnu » 23. feb 2025, 19:28

bonanza skrev:
21. feb 2025, 13:58
Det fede ved de næste kampe er at AaB kun kan overraske.

Jeg tror særligt et hold som AGF, hvor man har højere og højere tanker om sig selv, kan stå for fald mod AaB og de ting der er sket med AaB siden sidst vi spillede imod netop AGF.

Vi skal gå ind til det hele i foråret med tro på tingene. Det er selvfølgelig lidt en forudsætning at Jørgensen er klar til 90 hvis vi skal ramme et endnu uset top niveau.
Du havde ret i, at AaB overraskede. Desværre var det negativt. Det var faktisk endnu ringere end sidst AGF gav AaB en røvfuld.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7615
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af R Rosenberg » 23. feb 2025, 19:45

Kristian skrev:
23. feb 2025, 19:10
R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 18:54
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.

Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.

Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Hvis vi tager 3 point mod FCN er vi jo også kommet godt fra land, men nu fik vi en snitter og så ekstremt skidt ud i dag.

Men vi har en kamp i hånden og den ikke spillet endnu. Tvivler på, at vi ser så ringe et AaB hold på onsdag på hjemmebane. Bliver en helt anden kamp.

Nu skal vi lige bevarer fatningen herinde
Jeg er ret fattet. Men det har ikke så meget at gøre med, at jeg anholder påstanden om, at vores modstandere i bunden har mindst lige så store problemer. Deres to første kampe fortæller jo noget andet.

Og ja, hvis vi vinder onsdag (eller resten af vores kampe), så er det jo fantastisk. Det ændrer bare ikke på status her og nu i sammenligning med vores konkurrenter.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Kasper » 23. feb 2025, 20:00

R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 18:54
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.

Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.

Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Vejle har fået en flot start, det har du ret i. Lyngby har et forfærdeligt fodbold. Tror de ender som 12'er.

Men vi skal nok komme, selvom det har været en rædselsfuld dag.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2649
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Dalbjerg » 23. feb 2025, 20:07

Hovedet skrev:
23. feb 2025, 17:50
AaBager skrev:
23. feb 2025, 17:32
Hanga skrev:
23. feb 2025, 17:10
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:52
Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:43
AaBager skrev:
23. feb 2025, 16:40
Det er da også svært at få høje tilskuertal, når "fans" foretrækker at sidde herinde og brokke sig, fremfor at støtte holdet på stadion.
Man kan sagtens gøre begge dele :thumbsup:
Sidder du da med telefon fremme på stadion?

Man kan også sagtens støtte holdet begge steder, i stedet for at svine spillerne til herinde i usaglige vendinger, hver gang der er modgang
Enig med dig i at der naturligvis er en grænse for hvad der er acceptabelt. Men at være utilfreds og bekymret skal der nu engang være plads til, og flere af os herinde er netop fans der har fulgt AaB i rigtig mange år, også på stadion. Jeg kørte selv 400 km. forrige søndag for at støtte holdet - forgæves.
Jeg er såmænd også skuffet over holdets præstation og over flere af de spillere SSE har hentet, men jeg sviner aldrig spillerne til. Der er sgu ingen af dem, der ikke gør deres bedste og de bliver ikke bedre af, at at blive svinet til af fans, tværtimod.

AGFfans roste AaBfans i dag, fordi der var opbakning hele vejen. Sådan skal det nødvendigvis ikke være herinde og jeg har intet imod saglig kritik, men mange herinde er sgu lidt for hadske og usaglige til min smag.
Jeg er enig i, at den overordnede kritik ikke skal rækkes mod enkelte spillere; der er jo ikke ligefrem tale om stjerneindkøb, men tværtimod om spillere, der præsterer på det niveau, man nu engang kan forvente i forhold til klubbens overordnede strategi. Jeg vil endda gå et skridt videre og karakterisere det som en decideret overraskelse, at dette hold ikke allerede er kørt helt agterud i Superligaen!

Derimod er det på sin plads at kritisere de ansvarlige for den uansvarlighed, det har været - og er - at stille med et sådant hold i Superligaen, når man ihukommer AaBs historie og potentiale. Det er fandeme da ikke Hobro det her - skønt strategien til forveksling minder om den, samme Hobro førte i deres Superligatid for langt færre ressourcer!

Det er jo også fint nok, at AaB stadig kan medbringe fans til en kamp i Aarhus; det er imidlertid et langt større problem, at det bliver stadig vanskeligere at samle AaB-fans til en kamp i Aalborg.
Det der med at stille med et hold som ikke er AaB værdig..

Ja, det lyder lidt som rigmandshustruen, som arvede mandens formue, brændte den af på alverdens ting, og så står og fortæller kommunen, at det er under hendes niveau at få i en toværelseslejlighed..

AaBs stolte historie og evt potentiale kan ikke bruges til en skid her og nu, og når man så husker det, så er det svært at brokke sig over strategien.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Hovedet » 23. feb 2025, 22:23

Kristian skrev:
23. feb 2025, 19:10
R Rosenberg skrev:
23. feb 2025, 18:54
Kasper skrev:
23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.

Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.

Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.

Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.

Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Hvis vi tager 3 point mod FCN er vi jo også kommet godt fra land, men nu fik vi en snitter og så ekstremt skidt ud i dag.

Men vi har en kamp i hånden og den ikke spillet endnu. Tvivler på, at vi ser så ringe et AaB hold på onsdag på hjemmebane. Bliver en helt anden kamp.

Nu skal vi lige bevarer fatningen herinde
Nu skal der ganske rigtigt ikke konkluderes helt kategorisk på denne enkeltstående kamp. Det sker jo for de fleste hold, at de i enkelte tilfælde kan fremstå helt i skoven, som det f.eks. også skete for SønderjyskE mod AaB tilbage i slutningen af september. Denne kamp var i øvrigt den sidste, som AaB har vundet (!) - og den eneste kamp, hvor holdet har fremstået overbevisende. Det er straks mere bekymrende end dagens totalblamage.

Vi har så i øvrigt heller ikke tabt så meget siden da og havde samtidig tre kampe i rap, hvor vi smed en sejr til allersidst. Med lidt held havde vi været næsten helt ude af nedrykningsstriden. Denne bliver vi utvivlsomt hængende i resten af denne sæson - netop fordi AaB stort set aldrig vinder.

Vi har meget lidt at skyde med offensivt, hvorfor jeg hjertens gerne havde set en Nicklas Helenius i aktion. Når det gælder vores forsvar, kan jeg kun ærgre mig over, at vi ikke råder over en Henrik Dalsgaard, som snildt kunne have udgjort forskellen på det nuværende bundhold og oplagte nedrykningskandidat og et hold i den tungere ende af midten.

Under alle omstændigheder skal der altså helt anderledes boller på den tyske investorsuppe, hvis vi nogensinde skal præsenteres for et AaB-hold, hvis maximale potentiale er en placering lige over den nedrykningsstreg i Superligaen, som vi aldrig må slutte på den forkerte af igen, såfremt enhver illusion om fodbold på nogenlunde standsmæssigt niveau i Aalborg i fremtiden skal opretholdes.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1436
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AGF - AaB, 23. feb 2025, Superliga rd. 19

Indlæg af Pollack2 » 23. feb 2025, 22:35

Hanga skrev:
23. feb 2025, 16:21
Dyrk lige denne statistik:

Vi har haft 9 kampe mod de nuværende top6 klubber - Vi har tabt alle 9, har scoret 0 og indkasseret 23.
Av! Derfor vil det alt andet lige heller ikke være nogen overraskelse, at vi efter de næste tre kampe kun kommer til at forværre den statistik. Og det er vel også kun rimeligt med den trup vi har. Men derfor er det alligvel bekymrende, at vi i dag igen bliver totalt nedspillet - sidst hjemme mod AGF kunne vi dog afskrive taktikken som naiv - i dag ligner det bare mangel på kvailitet og vilje.

Besvar