Kristian skrev: ↑23. feb 2025, 19:10
R Rosenberg skrev: ↑23. feb 2025, 18:54
Kasper skrev: ↑23. feb 2025, 18:07
Det er selvfølgelig en alt for ringe indsats idag. Heldigvis er der snart kamp igen.
Synes også AGF skal have lidt kredit, de har fået samlet et stærkt hold og Sønderjyske lignede også en flok skoledrenge, da de havde besøg af dem i forårets første runde.
Jeg fatter simpelthen ikke den dommedags retorik der hersker herinde blandt enkelte brugere. Tag et kig på tabellen og lav en vurdering af vores konkurrenter under os. De har mindst ligeså store problemer.
Det har de jo ikke. Det er simpelthen for blåøjet.
Vejle med 4 point for 2 kampe. Spiller 2-2 mod BIF hjemme i dag og slår SIF sidste weekend. Jeg er med på, at SIF er en dårligere modstander end AGF, men stadig.
Lyngby spiller uafgjort mod Randers i fredags og kunne sagtens have vundet den kamp. Ligesom ingen kunne have brokket sig, hvis de havde fået point ude mod Ikast.
Hvis vi tager 3 point mod FCN er vi jo også kommet godt fra land, men nu fik vi en snitter og så ekstremt skidt ud i dag.
Men vi har en kamp i hånden og den ikke spillet endnu. Tvivler på, at vi ser så ringe et AaB hold på onsdag på hjemmebane. Bliver en helt anden kamp.
Nu skal vi lige bevarer fatningen herinde
Nu skal der ganske rigtigt ikke konkluderes helt kategorisk på denne enkeltstående kamp. Det sker jo for de fleste hold, at de i enkelte tilfælde kan fremstå helt i skoven, som det f.eks. også skete for SønderjyskE mod AaB tilbage i slutningen af september. Denne kamp var i øvrigt den sidste, som AaB har vundet (!) - og den eneste kamp, hvor holdet har fremstået overbevisende. Det er straks mere bekymrende end dagens totalblamage.
Vi har så i øvrigt heller ikke tabt så meget siden da og havde samtidig tre kampe i rap, hvor vi smed en sejr til allersidst. Med lidt held havde vi været næsten helt ude af nedrykningsstriden. Denne bliver vi utvivlsomt hængende i resten af denne sæson - netop fordi AaB stort set aldrig vinder.
Vi har meget lidt at skyde med offensivt, hvorfor jeg hjertens gerne havde set en Nicklas Helenius i aktion. Når det gælder vores forsvar, kan jeg kun ærgre mig over, at vi ikke råder over en Henrik Dalsgaard, som snildt kunne have udgjort forskellen på det nuværende bundhold og oplagte nedrykningskandidat og et hold i den tungere ende af midten.
Under alle omstændigheder skal der altså helt anderledes boller på den tyske investorsuppe, hvis vi nogensinde skal præsenteres for et AaB-hold, hvis maximale potentiale er en placering lige over den nedrykningsstreg i Superligaen, som vi aldrig må slutte på den forkerte af igen, såfremt enhver illusion om fodbold på nogenlunde standsmæssigt niveau i Aalborg i fremtiden skal opretholdes.