AaB - Sønderjyske

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brizzie1885
2. div
2. div
Favoritspiller: Widell

Re: AaB - Sønderjyske

Indlæg af Brizzie1885 » 20. apr 2025, 21:23

baresi skrev:
20. apr 2025, 21:13
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:11
baresi skrev:
20. apr 2025, 20:46
R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 20:43
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 20:00
R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 17:58

Ja, xG vinder jo masser af kampe. Logik på KJ-niveau.
Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.

xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.

Men lad os smide alt det i skraldespanden, fordi R Rosenberg ikke forstår det.
Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?

Jeg siger, at det ikke bringer os nogen vegne at sidde og glo på mulige scoringer, når vi ikke scorer på dem.

Men det er måske for meget at begribe.
XG er jo ligegyldigt
Vi kan læse hvad der står på tavlen
1 sejr i 17 kampe
Negativ mål difference på 27
Det er jo helt væk.
Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdning :thumbsup:
Hehe okay okay godt så.
Klasse kommentar - men jeg kan da læse stillingen og se at XG ikke har betydet en flying fuck
Stillingen fortæller dig hvad der er sket. xG fortæller dig hvorfor det skete – og hvad der sandsynligvis kommer til at ske fremadrettet.

At afvise xG fordi tabellen ser skidt ud, svarer til at afvise vejrprognoser, fordi det regnede i går. Det er ikke et bud på fortiden; det er et redskab til at forstå mønstre og tage bedre beslutninger fremadrettet.

Men jo jo, hvis du er tilfreds med at konstatere problemer i stedet for at forstå dem, så er det jo ogsåfair nok.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Struer

Indlæg af Klaus » 20. apr 2025, 21:25

Tilbage til dagens kamp, får vi understreget, hvad vi hele tiden har vidst. Når vores bedste spillere ikke holder niveau, så taber vi. I dag var Widell og Mathias Jørgensen måske banens dårligste... Og så taber vi, selvom vi har Helenius som med et mål og en assist klart var bedste mand. Synes også det var rart at se Arnasson spille sig op efter sidste kamp.... Kramer er voldsomt uprofessionel og brokker sig til gult, hvilket er helt åndsvagt i forhold til næste kamp... Kan vi vinde de næste to??? Ja, der kan vi, men så skal alle mand steppe op, og vi skal til at vinde på hjemmebane. Så klarer vi os måske et år mere. Og så må vi ellers håbe, at Gow har forstået, at der også er brug for erfaring på holdet. Får vi ikke det, vil en nedrykning være bedre og så må vi bygge et helt ungt hold op.... Omkring fyring af træneren, synes jeg egentlig sportsdirektøren burde stå først... For hold da kæft hvor har han hentet en perlerække af elendige spillere.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 20. apr 2025, 21:28

:aabfan:
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:23
baresi skrev:
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:

Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.

xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.

Jeg siger, at det ikke bringer os nogen vegne at sidde og glo på mulige scoringer, når vi ikke scorer på dem.

XG er jo ligegyldigt
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Hehe okay okay godt så.
Klasse kommentar - men jeg kan da læse stillingen og se at XG ikke har betydet en flying fuck
Stillingen fortæller dig hvad der er sket. xG fortæller dig hvorfor det skete – og hvad der sandsynligvis kommer til at ske fremadrettet.

At afvise xG fordi tabellen ser skidt ud, svarer til at afvise vejrprognoser, fordi det regnede i går. Det er ikke et bud på fortiden; det er et redskab til at forstå mønstre og tage bedre beslutninger fremadrettet.

Men jo jo, hvis du er tilfreds med at konstatere problemer i stedet for at forstå dem, så er det jo ogsåfair nok.
Kanon - tak for belæringen som jeg ikke vidste noget om. XG er utroligt svært at forstå.. eller nå nej.
Men om statistikken fortæller om det ene og andet er vel ligegyldigt i sidste ende hvis vi har 0 point.
Det svarer til at sige
Øv vi rykkede ned men ifølge XG skulle vi ligge nr 7

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. apr 2025, 21:29

baresi skrev:
20. apr 2025, 21:21
RicoBR02 skrev:
20. apr 2025, 21:19
baresi skrev:
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

XG er jo ligegyldigt
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Hehe okay okay godt så.
Men hvis man forstår xg, så viser det at vi bevæger os i den rigtige retning. For sent? Absolut! Men vi har ikke skabt de chancer i sæsonen som vi gør nu og på et tidspunkt vil xg begynde at vise sig som rigtige mål.
Jeg er helt med og jeg forstår XG
Min pointe er at vi ikke kan bruge det til så meget lige nu for vi står med 0 point alligevel.
Og hvis den retning ikke betyder sejre så ender det med blot at være statistik
Fuldstændig enig og derfor er XG i princippet er ligegyldig for fans og sindssygt vigtigt for dem der sidder og bedømmer spillere og trænere. Det vidner om fremgang og at konceptet begynder at virke. Men det er for sent og lige nu skal der lukkes af og hives point ind..

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 20. apr 2025, 21:30

RicoBR02 skrev:
20. apr 2025, 21:29
baresi skrev:
20. apr 2025, 21:21
RicoBR02 skrev:
20. apr 2025, 21:19
baresi skrev:
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:

XG er jo ligegyldigt
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Hehe okay okay godt så.
Men hvis man forstår xg, så viser det at vi bevæger os i den rigtige retning. For sent? Absolut! Men vi har ikke skabt de chancer i sæsonen som vi gør nu og på et tidspunkt vil xg begynde at vise sig som rigtige mål.
Jeg er helt med og jeg forstår XG
Min pointe er at vi ikke kan bruge det til så meget lige nu for vi står med 0 point alligevel.
Og hvis den retning ikke betyder sejre så ender det med blot at være statistik
Fuldstændig enig og derfor er XG i princippet er ligegyldig for fans og sindssygt vigtigt for dem der sidder og bedømmer spillere og trænere. Det vidner om fremgang og at konceptet begynder at virke. Men det er for sent og lige nu skal der lukkes af og hives point ind..
Vi skal vinde nu.
SønderjyskE er 6 point foran - og de var tæt på begravet

Ron Paul
2. div
2. div

Indlæg af Ron Paul » 20. apr 2025, 21:33

Klaus skrev:
20. apr 2025, 21:25
Tilbage til dagens kamp, får vi understreget, hvad vi hele tiden har vidst. Når vores bedste spillere ikke holder niveau, så taber vi. I dag var Widell og Mathias Jørgensen måske banens dårligste... Og så taber vi, selvom vi har Helenius som med et mål og en assist klart var bedste mand. Synes også det var rart at se Arnasson spille sig op efter sidste kamp.... Kramer er voldsomt uprofessionel og brokker sig til gult, hvilket er helt åndsvagt i forhold til næste kamp... Kan vi vinde de næste to??? Ja, der kan vi, men så skal alle mand steppe op, og vi skal til at vinde på hjemmebane. Så klarer vi os måske et år mere. Og så må vi ellers håbe, at Gow har forstået, at der også er brug for erfaring på holdet. Får vi ikke det, vil en nedrykning være bedre og så må vi bygge et helt ungt hold op.... Omkring fyring af træneren, synes jeg egentlig sportsdirektøren burde stå først... For hold da kæft hvor har han hentet en perlerække af elendige spillere.
Jeg tror ikke, at Kramer brokkede sig til et gult kort. Dommeren så det vist som om, at han smækkede en albue i hovedet på sønderjyske-manden og takserede det til et gult kort.

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 20. apr 2025, 21:35

Ron Paul skrev:
20. apr 2025, 21:33
Klaus skrev:
Jeg tror ikke, at Kramer brokkede sig til et gult kort. Dommeren så det vist som om, at han smækkede en albue i hovedet på sønderjyske-manden og takserede det til et gult kort.
Det var ikke brok men han har karantæne så hva fanden før de nu . Vel ikke Oumar - det tør jeg ikke

Brizzie1885
2. div
2. div

Indlæg af Brizzie1885 » 20. apr 2025, 21:40

baresi skrev:
20. apr 2025, 21:28
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
R Rosenberg skrev:

XG er jo ligegyldigt
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Hehe okay okay godt så.

Kanon - tak for belæringen som jeg ikke vidste noget om. XG er utroligt svært at forstå.. eller nå nej.
Men om statistikken fortæller om det ene og andet er vel ligegyldigt i sidste ende hvis vi har 0 point.
Det svarer til at sige
Og alligevel lykkes det dig at bruge det præcis som karikaturen på én, der ikke forstår det ;).

Lad os sige, at vi rykker ned, og xG siger, vi burde ligge nr. 7, så er det ikke en trøst – det er en diagnose. Det betyder, at præstationerne var bedre end resultaterne, og at problemet ligger i udnyttelsen; ikke spillet i sig selv.

Så lad os tage de sidste tre kampe mod direkte konkurrenter: vi har bedre xG i alle tre. Forklar mig så – hvis problemet er formationen og træneren, som du bliver ved med at råbe op om – hvordan kan det så være, at holdet skaber flere og bedre chancer end modstanderne?

Er det:

A) Formationens skyld, selvom den skaber nok til at vinde
B) Trænerens skyld, selvom kampplanen giver flest chancer
C) Spillernes manglende skarphed/udførelse
D) Uheld og varians, som netop xG hjælper med at identificere

Du vælger selv. Men hvis du insisterer på at pege på tavlen og fyre træneren hver gang bolden ikke går ind, så er vi tilbage ved det samme: du konstaterer problemet – du forstår det ikke.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2025, 21:40

Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:06
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:
R Rosenberg skrev:
raekkeettre skrev:
20. apr 2025, 17:55
Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
Nej, xG vinder ikke kampe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.

Det er imponerende at skrive noget, der i samme sætning både afslører, at du ikke forstår xG, og samtidig prøver at lyde overlegen😂.

Når du siger, at “det ikke bringer os nogen vegne at glo på mulige scoringer”, så har du præcis afsløret, at du ikke aner, hvad det bruges til. xG handler ikke om at sidde og glo. Det handler om at analysere, om et hold skaber nok kvalitet i deres spil til at vinde over tid; uafhængigt af tilfældigheder i én kamp.

Det bruges til at vurdere præstationer objektivt, finde fejl i opspil, identificere ineffektive spillere, og som rekrutteringsværktøj til at finde dem, der producerer chancer, selvom de ikke får overskrifterne. Det har bogstaveligt talt ændret, hvordan topklubber arbejder.
Præcis. For fagfolk. Du understreger min pointe.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Gentleman Finn » 20. apr 2025, 21:44

baresi skrev:
20. apr 2025, 21:35
Ron Paul skrev:
Klaus skrev:
Det var ikke brok men han har karantæne så hva fanden før de nu . Vel ikke Oumar - det tør jeg ikke
Det bliver Elison der spiller, han kom ind og spillede en fornuftig anden halvleg, i en meget svær situation i onsdags.

Jeg kan heller ikke se Oumar spille et minut mere i klubben, medmindre vi pludselig rammes af en kavalkade af skader

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Indlæg af Hanga » 20. apr 2025, 21:46

Ih guder hvor mangler denne her klub kymisne og kølighed når det virkelig gælder. Det er simpelthen så trættende, man kunne se det komme og man prøver jo at være optimistisk men inderst inde vidste man jo godt at klubben igen ville falde sammen når tingene skulle afgøres. De sejre vi har smidt koster os MEGA dyrt nu.

Vi kan snakke Menno og taktik, men vi taber på spillernes manglende skarphed og hjerneblødninger. Sindsyg dum tackling af Kasper Jørgensen giver dem starten på kampen de skulle bruge, og bedst som man fik troen på at vi var på vej tilbage, synes Jasson at han ville give Sønderjyske bolden så de først kunne få en stor chance og et deraf følgende hjørnespark som vi selvfølgelig sover på. Sønderjyske har ved gud ikke haft en ret god sæson men de får lige hanket op i sig selv nu hvor det spidser til og med 3 sejre har de mere eller mindre reddet sig. Selvfølgelig er det dem og ikke AaB.

Kramer havde en stærk kamp, men ellers er det jo de spillere der burde være de bærende som svigter - ren dejavu fra 2023.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brizzie1885
2. div
2. div

Indlæg af Brizzie1885 » 20. apr 2025, 21:47

R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 21:40
Brizzie1885 skrev:
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:
R Rosenberg skrev:
raekkeettre skrev:
20. apr 2025, 17:55
Men er vi ikke enig om, at foruden straffesparket er vi langt foran på Xg? Vi har da sindsyge mange chancer. Gad godt se Xg på den her lige nu.
Nej, xG vinder ikke kampe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.

Det er imponerende at skrive noget, der i samme sætning både afslører, at du ikke forstår xG, og samtidig prøver at lyde overlegen😂.

Når du siger, at “det ikke bringer os nogen vegne at glo på mulige scoringer”, så har du præcis afsløret, at du ikke aner, hvad det bruges til. xG handler ikke om at sidde og glo. Det handler om at analysere, om et hold skaber nok kvalitet i deres spil til at vinde over tid; uafhængigt af tilfældigheder i én kamp.

Det bruges til at vurdere præstationer objektivt, finde fejl i opspil, identificere ineffektive spillere, og som rekrutteringsværktøj til at finde dem, der producerer chancer, selvom de ikke får overskrifterne. Det har bogstaveligt talt ændret, hvordan topklubber arbejder.
Nej, jeg understreger ikke din pointe – jeg korrigerer din første kommentar, hvor du affejer xG med “xG vinder jo ikke kampe”, som om det er et argument.

At det så viser sig, at xG netop bruges af fagfolk til at forstå og forbedre spillet – det bekræfter ikke din pointe, det afslører bare, at du ikke fangede, hvad det egentlig handlede om fra starten. Det er ikke mit problem, at du først opdager det tre svar senere😂.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 20. apr 2025, 21:48

jonas386 skrev:
R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 20:51
jonas386 skrev:
20. apr 2025, 19:54
R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 19:49
I den sidste ende ligger ansvaret hos det fodboldfaglige fyrtårn fra Tyskland samt deres right hand man Gow. I guder, hvor ville jeg ønske, at de bare pissede af.
Problemet er bare, at der ikke er nogen til at samle regningen op, ligesom der heller ikke var da Inge, Gaarde og Bælum fik os rykket ned i første omgang. Tyskerne har ikke bragt os i det her rod, men de har afgjort fejlet ift. at få os ud af det igen hurtigt nok. En akutoperation der mislykkedes fordi kræften allerede havde spredt sig, og medicinen var ikke stærk nok.

Om SSE22 er en del af AaB efter sommer eller ej ved jeg ikke, men jeg har ingen tiltro til at lokale kræfter kan løfte klubben, hverken økonomisk eller sportsligt. Uden SSE22 kommer den sgu nok til at hedde 1. division de næste mange år, måske med en jævnlig afstikker til superligaen eller 2. div.
Ingen er uenige i, at nedturen startede i kølvandet på 2014. Siden da er det kun gået én vej under samtlige bestyrelser, direktioner og sportsdirektører.

Af en flok tyskere dukker op med ein bischen lommeuld og Werters Echte, kunne alle se, ikke var kuren heller. Det stank langt væk af yderligere fiasko, discount, Vejle og endnu en tur i dyndet.

Tyskerne startede ikke nedturen, men ansvaret for det nuværende er ene og alene deres. De kom spankulerende ind, charmet af båtnakkerne Bælum og Niels David, købte en klub, men har ikke midlerne/viljen til at drive den. Det er at pisse op og ned ad ryggen på de tusinder og tusinder af mennesker, for hvem AaB er hjerteblod, på byen, på historien.
Men du forstår vel også godt, at nøglerne blev overdraget til tyskerne, fordi klubben kun har bevæget sig en vej i 10 år? Tyskerne har næppe overbevist nogen i AaB om at bare de skulle overlade dem tøjlerne til deres fodboldklub, så der kunne komme resultater og salg for milliarder i kassen. De kunne overtage klubben billigt fordi den daværende ejerkreds ville ud, ikke ville smide flere penge i foretagendet og ikke havde held til at finde en eller flere investorere med en bundløs pengetank til at overtage.

Gaarde gav op, Inge gik (for sent), og Bælum fattede ikke hvad der foregik omkring sig, og var tydeligt desorienteret om klubbens tilstand og eget arbejde helt frem til fyringen.

Jeg forstår frustrationen, og deler den, men jeg synes det er svært at klandre folk der trods alt gav det et forsøg - og en midlertidig saltvandsindsprøjtning - når alternativet var nul og ingenting, hvilket btw havde betydet at nedrykningen havde været endnu hårdere rent økonomisk.

Jeg kan i øvrigt slet ikke genkende at de er kommet "spankulerende ind", eller som @baresi skriver, at de er kommet med "arrogance og bedrevidenhed". Hvad bunder den slags lige i? Jeg ser ikke alle interviews eller læser alle udtalelser, men de har - at best - været lidt småkedelige i deres udmeldinger og rimelig realistiske omkring udfordringerne. Jeg har eks. aldrig set dem sige noget i stil med at vi er alt for stærke til nedrykning, at vi bare genetablerer os i superligaen og har 5 top-toptalenter rendene der bare venter på at spille i PL. Altså som i aldrig.
Jeg er ganske klar over kronologien. Det ændrer bare ikke på, at de er kommet med for lidt og for ringe. Small dick igen. Og det er useriøst. Og at pisse på folk.
Så er næste spørgsmål som altid: Alternativet var en konkurs, ville du hellere det? Tja. For mig at se er det pest eller kolera.
Ædruelighedens stemme

RicoBR02
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Strandli

Indlæg af RicoBR02 » 20. apr 2025, 21:49

Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
20. apr 2025, 21:28
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:
Brizzie1885 skrev:
baresi skrev:

XG er jo ligegyldigt
1 sejr i 17 kampe
Det er jo helt væk.
Hehe okay okay godt så.

Det svarer til at sige
Og alligevel lykkes det dig at bruge det præcis som karikaturen på én, der ikke forstår det ;).

Lad os sige, at vi rykker ned, og xG siger, vi burde ligge nr. 7, så er det ikke en trøst – det er en diagnose. Det betyder, at præstationerne var bedre end resultaterne, og at problemet ligger i udnyttelsen; ikke spillet i sig selv.

Så lad os tage de sidste tre kampe mod direkte konkurrenter: vi har bedre xG i alle tre. Forklar mig så – hvis problemet er formationen og træneren, som du bliver ved med at råbe op om – hvordan kan det så være, at holdet skaber flere og bedre chancer end modstanderne?

Er det:

A) Formationens skyld, selvom den skaber nok til at vinde
B) Trænerens skyld, selvom kampplanen giver flest chancer
C) Spillernes manglende skarphed/udførelse
D) Uheld og varians, som netop xG hjælper med at identificere

Du vælger selv. Men hvis du insisterer på at pege på tavlen og fyre træneren hver gang bolden ikke går ind, så er vi tilbage ved det samme: du konstaterer problemet – du forstår det ikke.
Fantastisk forklaret! Og svaret er C og D

Brizzie1885
2. div
2. div

Indlæg af Brizzie1885 » 20. apr 2025, 21:53

R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 21:50
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:47
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:

Nej, jeg understreger ikke din pointe – jeg korrigerer din første kommentar, hvor du affejer xG med “xG vinder jo ikke kampe”, som om det er et argument.

At det så viser sig, at xG netop bruges af fagfolk til at forstå og forbedre spillet – det bekræfter ikke din pointe, det afslører bare, at du ikke fangede, hvad det egentlig handlede om fra starten. Det er ikke mit problem, at du først opdager det tre svar senere😂.
Drop dine emoji, Du ter dig som en tøs.
Brugeren skrev det i relation til denne kamp, ikke som en eller anden større statistik udredning. Det er ret let at læse, hvis man magter det.
Du skrev “xG vinder jo masser af kampe” som et argument mod dets relevans, ikke som en kommentar til en enkelt kamp. Hvis du nu prøver at redde den ved at gøre det til en kontekstfejl, så må du længere ud.

Du lavede en billig pointe, blev modsagt med fakta, og nu piber du over tonen, jøsses mand😂. Det er ikke mig, der “ter mig som en tøs” – det er dig, der ikke kan stå på egne ben, når dine 'argumenter' falder fra hinanden.

Belwas
2. div
2. div

Indlæg af Belwas » 20. apr 2025, 21:55

På den positive side, hvis det er tilladt at have en sådan på her i gyldeorkanens øje...

- Bomholt var kæmpe chef på midtbanen i anden halvleg. Tog hele tiden rigtige beslutninger, modsat Widell der vel spillede sin dårligste superliga kamp.
- vi formår rent faktisk at komme med i kampen igen, to gange, modsat de vanlige kollaps
- hvis de andre resultater i weekenden går vores vej, så står vi faktisk tættere på overlevelse end vi gjorde inden kampen
- Helenius!

baresi
Allstar
Allstar

Indlæg af baresi » 20. apr 2025, 21:56

Gentleman Finn skrev:
20. apr 2025, 21:44
baresi skrev:
20. apr 2025, 21:35
Ron Paul skrev:
Klaus skrev:
Det bliver Elison der spiller, han kom ind og spillede en fornuftig anden halvleg, i en meget svær situation i onsdags.

Jeg kan heller ikke se Oumar spille et minut mere i klubben, medmindre vi pludselig rammes af en kavalkade af skader
Håber jeg godt nok det bliver
Duer heller ikke at sætte arnorsson ind
Det er for nervøst

Men dejligt at se Bomholt
Han blir god

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 20. apr 2025, 21:57

Det interessante er i grunden ikke så meget her og nu, for hvis klubben fortsætter i samme spor, er det blot et spørgsmål om, hvorvidt nedrykningen falder i år eller næste år. Uanset hvad, er det både uinteressant at overvære et AaB-hold, der skrumler rundt på denne måde i Superligaen samt et AaB-hold, der måske/måske ikke spiller med om oprykning fra 1. division. Dét nummer gik kun en gang, for uanset hvor meget man forsøger at tale denne klub ned, er den altså ikke Hobro eller Hvidovre - og der er ikke plads til endnu mere af denne groteske underpræsteren, som ganske rigtigt har sin rod i den useriøse forvaltning af mesterskabet i 2014, hvor AaB stod med alle kort på hånden til at indtage den position, som i stedet pissedes væk til FC Midtjylland.

Hvis SSE 22 ikke har penge eller er villige til at anvende dem, er dette en ærlig sag. I så fald må man blot spille med åbne kort og meddele, at der ikke findes grundlag for at drive fodbold på seriøst plan i Aalborg. Det lyder ganske vist komplet absurd, men man skal ikke undervurdere, hvor stor en skade AaB tilførtes i årene efter 2014, og hvor meget seriøse klubber i landet er rykket sidenhen. Vi døjer ligeledes med et Aalborg Håndbold, der forståeligt nok virker mere attraktive for investorer og sponsorer end et AaB, der ikke har udstrålet andet end tabermentalitet siden 2014 og nu gør det med om muligt endnu større styrke. AaB har udviklet sig en respiratorpatient, og man kan diskutere det betimelige i at holde klubben i live på et permanent lavblus; en tilværelse som divisionsklub kan klubben jo sagtens opretholde uden SSE 22, og en lettere ombygning af opvisningsbanen på Hornevej kunne sagtens agere hjemmebane for AaB. Flere har jo efterlyst en såkaldt intim stemning.

jonas386
Allstar
Allstar

Indlæg af jonas386 » 20. apr 2025, 22:02

R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 21:48
Jeg er ganske klar over kronologien. Det ændrer bare ikke på, at de er kommet med for lidt og for ringe. Small dick igen. Og det er useriøst. Og at pisse på folk.
Så er næste spørgsmål som altid: Alternativet var en konkurs, ville du hellere det? Tja. For mig at se er det pest eller kolera.
Først og fremmest tror jeg ikke vi havde erklæret os konkurs lige med det første, der var enten kørt smalhals med det samme bestyrelse og sportslige tilgang, og håbe der på et tidspunkt ville komme en rigmand forbi og overtage. Konkurs kunne sagtens være blevet en mulighed med tiden, men du siger det jo lidt selv. Alternativet var et stop for professionel fodbold i Aalborg, og måske med en genstart i danmarksserien med tiden - eller hvordan det nu fungerer i dag. Tyskerne har/havde ikke den store pengepung der kunne løfte os op hvor vi har været, men kom trods alt med 50 millioner og gav os chancen for endnu et forsøg, og har rykket nogle ting udenfor banen, hvor vi har stået stille i et årti. Det er som at give kirugen skylden for noget der ligner en umulig operation, og hvor ingen andre ville påtage sig opgaven.

De overtog en klub der startede med at rykke ned, havde en komplet disfunktionel spillertrup, dårlig økonomi, en ungdumsafdeling i ruiner, og hvor sponsorerne igennem flere år har engageret sig stadig mindre. Intet at bygge ovenpå, alt skal/skulle genopbygges fra stortset bunden for at kunne følge med tempoet i de andre superligaklubber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brizzie1885
2. div
2. div

Indlæg af Brizzie1885 » 20. apr 2025, 22:02

R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 21:56
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:53
R Rosenberg skrev:
20. apr 2025, 21:50
Brizzie1885 skrev:
20. apr 2025, 21:47
R Rosenberg skrev:
Brizzie1885 skrev:

Drop dine emoji, Du ter dig som en tøs.
Brugeren skrev det i relation til denne kamp, ikke som en eller anden større statistik udredning. Det er ret let at læse, hvis man magter det.
Du skrev “xG vinder jo masser af kampe” som et argument mod dets relevans, ikke som en kommentar til en enkelt kamp. Hvis du nu prøver at redde den ved at gøre det til en kontekstfejl, så må du længere ud.

Du lavede en billig pointe, blev modsagt med fakta, og nu piber du over tonen, jøsses mand😂. Det er ikke mig, der “ter mig som en tøs” – det er dig, der ikke kan stå på egne ben, når dine 'argumenter' falder fra hinanden.
Ja ja, den er fin. Lav du lidt TikTok i stedet.
Det er alligevel tåkrummende, hvor mange krumspring du har taget for ikke at argumentere for din oprindelige pointe.

Siden du blev modsagt, har du ikke brugt ét eneste svar på at forholde dig til indholdet; kun tomme bemærkninger, påtaget ironi og flugt fra emnet for ikke at tabe ansigt. Det er næsten komisk at se, hvor meget energi du bruger på at undgå at indrømme, at du tog fejl fra starten.

Tag dig dog sammen. Hvis du vil kloge dig, så stå på det, i stedet for at bruge fire svar på at snakke udenom😂.

Besvar