Stillingen fortæller dig hvad der er sket. xG fortæller dig hvorfor det skete – og hvad der sandsynligvis kommer til at ske fremadrettet.baresi skrev: ↑20. apr 2025, 21:13Hehe okay okay godt så.Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 21:11Hvis man ikke forstår xG, så er det klart, at man har den holdningbaresi skrev: ↑20. apr 2025, 20:46XG er jo ligegyldigtR Rosenberg skrev: ↑20. apr 2025, 20:43Og hvorfra har du den idé, at jeg ikke forstår det, smartass?Brizzie1885 skrev: ↑20. apr 2025, 20:00Nej, xG vinder selvfølgelig ikke kæmpe. Men hvis man tror, at det gør xG irrelevant, så svarer det lidt til at sige, at en GPS ikke hjælper dig finde vej, fordi den ikke kører bilen for dig.
xG er et værktøj,som har gjort en kæmpe forskel i, hvordan klubber rekrutterer, analyserer og forbedrer deres spil. Brighton og Brentford er ikke ved et tilfælde blevet stabile Premier League-hold. De bruger xG data smartere end mange af deres konkurrenter.
Professionelle gamblere har tjent styrtende med penge ved at bruge xG-modeller til at finde værdi i odds. Og Liverpool hentede Salah, fordi de så noget i dataene.
Men lad os smide alt det i skraldespanden, fordi R Rosenberg ikke forstår det.
Jeg siger, at det ikke bringer os nogen vegne at sidde og glo på mulige scoringer, når vi ikke scorer på dem.
Men det er måske for meget at begribe.
Vi kan læse hvad der står på tavlen
1 sejr i 17 kampe
Negativ mål difference på 27
Det er jo helt væk.![]()
Klasse kommentar - men jeg kan da læse stillingen og se at XG ikke har betydet en flying fuck
At afvise xG fordi tabellen ser skidt ud, svarer til at afvise vejrprognoser, fordi det regnede i går. Det er ikke et bud på fortiden; det er et redskab til at forstå mønstre og tage bedre beslutninger fremadrettet.
Men jo jo, hvis du er tilfreds med at konstatere problemer i stedet for at forstå dem, så er det jo ogsåfair nok.