AaB - Hvidovre 22.08.2025

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Hvidovre 22.08.2025

Indlæg af haghdk » 25. aug 2025, 10:18

Alexis skrev:
25. aug 2025, 09:46
Det er verdensstjerner der er blandt de bedste til deres sport.
Men er det måske ikke også her den helt store forskel ligger? Alt de fleste (jeg antager) der går til håndbold kommer for at se de her verdensstjerner spille håndbold og ikke fordi deres hjerte brænder for Aalborg Håndbold og deres dag efter er helt ødelagt hvis holdet taber?

Jeg kommer ikke på stadion for at se Nicklas Helenius eller Elison Makolli spille - jeg kommer for at se det hold jeg har holdt med hele mit liv spille. Den klub jeg elsker på en sådan måde at det gør mig umådelig trist når det går dårligt.

hje1980
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9230

Indlæg af hje1980 » 25. aug 2025, 10:53

bonanza skrev:
23. aug 2025, 23:25
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 15:19
haghdk skrev:
23. aug 2025, 14:45
R Rosenberg skrev:
23. aug 2025, 11:53
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48

Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Men det er stadig håndbold. Et bøvet spil med en uhyggelig bøvet stemning.
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Det tror jeg, du har ret i. Passion vs underholdning.
Præcis, Aalborg har en lang og vedvarende historie med medløberfans. Det er dejligt at se Vest altid være proppet, men bitre nord smider 30% til rækken og 20% til temperature under 25 grader. Resten op til fuldt hus på stadion, kommer først hvis der spillers om medaljer eller i Europa.
Du kan nøjes med at sige kamptidspunkter... det i princippet ligegyldig hvornår de spiller, men mere at det kan variere SÅ meget henover en weekend, så er det nærmest umuligt at planlægge efter det, når ungerne også selv har masser af sport der skal passes ind, og man ikke aner om AaB skal spille fredag aften, lørdag eftermiddag, søndag middag, søndag eftermiddag, søndag aften eller mandag aften...
Så kommer det altså bare langt ned på listen... selvom man har været medlem af fanklubben siden 1996, haft trommen med rundt i slut 90'erne, så har der bare kommet andre prioriteter i forhold til planlægningen...

RufusTheDog
2. div
2. div

Indlæg af RufusTheDog » 25. aug 2025, 12:25

bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
haghdk skrev:
R Rosenberg skrev:
Klaus skrev:
23. aug 2025, 11:49
Hanga skrev:
23. aug 2025, 11:48

Jamen det er jeg sådan set ikke uenig i, men at Aalborg i øjeblikket har langt mere succes med håndbold end med fodbold behøver vi vel ikke diskutere :P
Ikke efter i går. Champions League venter tydeligvis lige om hjørnet...
Jeg vil til stadighed påstå, at så snart Aalborg Håndbold løber ind i en krise, for det vil de komme til, så vil Gigantium blive tømt for fans, som var der et gasudslip, hvorimod de lidt over 4000 (inkl. mig selv) der var på stadion i går, var der jo på trods af skuffelse på skuffelse. Eller sagt på en anden måde, vi var der af kærlighed til klubben.
Præcis, Aalborg har en lang og vedvarende historie med medløberfans. Det er dejligt at se Vest altid være proppet, men bitre nord smider 30% til rækken og 20% til temperature under 25 grader. Resten op til fuldt hus på stadion, kommer først hvis der spillers om medaljer eller i Europa.
Der er hverken færre eller flere medløberfans i Aalborg end i andre byer i Danmark.
Es ist nie zu früh für Frühburgunder und nie zu spät für Spätburgunder.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 25. aug 2025, 14:32

Alexis skrev:

Niveauet er simpelthen bare virkelig lavt. Og det er den jo også i superligaen. Man bliver helt forarget over folk der får så god løn og træner hver dag kan være så dårlige. Jeg ser vitterligt ikke den store forskel på AaBs spil og når jeg er nede og se det lokale jyllandsseriehold ud over formen. Det tekniske niveau virker sku nogenlunde ens.

Hvorimod der ved Aalborg Håndbold virkelig er kvalitet. Det er verdensstjerner der er blandt de bedste til deres sport.

Det er et lidt langt indlæg du lavede, noget er jeg enig i, noget er jeg ikke enig i, så jeg tillader lige at kommentere på brudstykker.

Jeg synes nemlig det er en ærgerlig holdning overfor vores spillere, at mene de har samme tekniske niveau som Jyllandsserie spillere, det er ganske enkelt ikke korrekt.

Egentlig er det faktisk nedgørende overfor de gutter der løber og træner hver dag i AaB og superligaen, man kunne også sige ting om håndboldspilleres fysik, men det lader jeg vær med. Vi kan dog blive enige om at niveauet i AaB er lavere end det nogensinde har været i AaB.

Ja og hvad er så grunden til vi har næsten fire gange så mange fodboldspillere i dk som håndboldspillere, plus højere andel af piger i håndbold, og alligevel kan vi vel stille med nærmest to hold der kunne vinde VM i håndbold, og i fodbold er vi lysår efter andre lande?

Er det bare meget mere talentfulde børn der spiller håndbold? Nej det er jo det simple faktum at håndbold ikke er så stort internationalt.

Det er jo også derfor vi stadig snakker om 92, men håndbold VM er jo glemt ligeså hurtigt som X Factor vinderne.

Man kan sige, at i og med der bliver lavet langt flere mål i håndbold, er der en helt anden form for underholdning end fodbold det vil jeg medgive, og det rækker ud til en anden type publikum, og det er jo fint, der skal være plads til alt muligt sport.

Alexis
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Martin P

Indlæg af Alexis » 25. aug 2025, 19:18

troelsh skrev:
25. aug 2025, 14:32
Alexis skrev:

Niveauet er simpelthen bare virkelig lavt. Og det er den jo også i superligaen. Man bliver helt forarget over folk der får så god løn og træner hver dag kan være så dårlige. Jeg ser vitterligt ikke den store forskel på AaBs spil og når jeg er nede og se det lokale jyllandsseriehold ud over formen. Det tekniske niveau virker sku nogenlunde ens.

Hvorimod der ved Aalborg Håndbold virkelig er kvalitet. Det er verdensstjerner der er blandt de bedste til deres sport.

Det er et lidt langt indlæg du lavede, noget er jeg enig i, noget er jeg ikke enig i, så jeg tillader lige at kommentere på brudstykker.

Jeg synes nemlig det er en ærgerlig holdning overfor vores spillere, at mene de har samme tekniske niveau som Jyllandsserie spillere, det er ganske enkelt ikke korrekt.

Egentlig er det faktisk nedgørende overfor de gutter der løber og træner hver dag i AaB og superligaen, man kunne også sige ting om håndboldspilleres fysik, men det lader jeg vær med. Vi kan dog blive enige om at niveauet i AaB er lavere end det nogensinde har været i AaB.

Ja og hvad er så grunden til vi har næsten fire gange så mange fodboldspillere i dk som håndboldspillere, plus højere andel af piger i håndbold, og alligevel kan vi vel stille med nærmest to hold der kunne vinde VM i håndbold, og i fodbold er vi lysår efter andre lande?

Er det bare meget mere talentfulde børn der spiller håndbold? Nej det er jo det simple faktum at håndbold ikke er så stort internationalt.

Det er jo også derfor vi stadig snakker om 92, men håndbold VM er jo glemt ligeså hurtigt som X Factor vinderne.

Man kan sige, at i og med der bliver lavet langt flere mål i håndbold, er der en helt anden form for underholdning end fodbold det vil jeg medgive, og det rækker ud til en anden type publikum, og det er jo fint, der skal være plads til alt muligt sport.
Det er jo netop også det jeg skriver. Det er meget nemmere at være god til håndbold fordi der er så mange færre der spiller det. Men det gør så også Aalborg håndbold relativt nemt har kunne sikre sig verdensklasse spillere.

Og mht til niveauet. Du kan seriøst ikke bilde mig ind du sidder og ser en AaB kamp og tænker at de er seriøst gode til at spille fodbold. At du er imponeret over hvad de kan? Jeg syntes der er en hån mod os fans som ikke kan blive væk at skulle se på det niveau. Det er jo helt basal fodbold som i rigtig mange tilfælde overhovedet ikke kan udføres.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 25. aug 2025, 19:25

For lige at runde tilskuertallet af: De 4332 til fredagens kamp mod Hvidovre er det endda suverænt laveste tilskuertal på Aalborg Stadion siden Corona, ser vi bort fra et par usammenlignelige pokalkampe. Den hidtidige bundrekord, som blev slået noget så eftertrykkeligt i fredags, stammer såmænd fra ... forrige hjemmekamp mod Horsens med 5635 tilskuere. Det laveste tilskuertal siden 5416 den 27/8 - 2021 mod Nordsjælland!

Til - uhyggelig - sammenligning: Under vores seneste udflugt til 1. division i 2023/2024 havde AaB et snit på 7427 tilskuere til hjemmekampene. Og det laveste tilskuertal i den sæson indtraf en hundekold lørdag i marts med starttidspunkt kl. 16:30 mod Sønderjyske, hvor 6023 tilskuere troppede op.

De sidste to sæsoner i Superligaen - som vel at mærke repræsenterer vores mest miserable sæsoner nogensinde med sidste år som et komplet ufatteligt lavpunkt med to sejre og tre nederlag på 0-4 - har der på Aalborg Stadion været lige knap 8200 tilskuere i snit mod altså godt 7400 i vores mellemspil på næstbedste række.

Når vi også tager den gunstige årstid i betragtning, findes der udmærket belæg for at forudse, at vi er på vej mod en halvering eller værre af vores tilskuerantal - hvis der ikke sker endog meget artige ting og sager på endda meget kort tid. Lad os bede en stille bøn til, at kampen mod Hvidovre og signingen af Kornelius var de første spæde skridt i den retning...

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 25. aug 2025, 20:45

Hovedet skrev:
25. aug 2025, 19:25
For lige at runde tilskuertallet af: De 4332 til fredagens kamp mod Hvidovre er det endda suverænt laveste tilskuertal på Aalborg Stadion siden Corona, ser vi bort fra et par usammenlignelige pokalkampe. Den hidtidige bundrekord, som blev slået noget så eftertrykkeligt i fredags, stammer såmænd fra ... forrige hjemmekamp mod Horsens med 5635 tilskuere. Det laveste tilskuertal siden 5416 den 27/8 - 2021 mod Nordsjælland!

Til - uhyggelig - sammenligning: Under vores seneste udflugt til 1. division i 2023/2024 havde AaB et snit på 7427 tilskuere til hjemmekampene. Og det laveste tilskuertal i den sæson indtraf en hundekold lørdag i marts med starttidspunkt kl. 16:30 mod Sønderjyske, hvor 6023 tilskuere troppede op.

De sidste to sæsoner i Superligaen - som vel at mærke repræsenterer vores mest miserable sæsoner nogensinde med sidste år som et komplet ufatteligt lavpunkt med to sejre og tre nederlag på 0-4 - har der på Aalborg Stadion været lige knap 8200 tilskuere i snit mod altså godt 7400 i vores mellemspil på næstbedste række.

Når vi også tager den gunstige årstid i betragtning, findes der udmærket belæg for at forudse, at vi er på vej mod en halvering eller værre af vores tilskuerantal - hvis der ikke sker endog meget artige ting og sager på endda meget kort tid. Lad os bede en stille bøn til, at kampen mod Hvidovre og signingen af Kornelius var de første spæde skridt i den retning...
Jeg forudså, da vi rykkede ned igen, at det denne gang ville afspejle sig i tilskuertal.

Da vi rykkede ned sidst, samlede byen og landsdelen sig om klubben, fordi man stod sammen.
Men at man et år efter den sidste kamp i 1. division bliver skidt i munden af SSE22, kommer naturligvis til at koste.
Ædruelighedens stemme

calciomania
2. div
2. div
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af calciomania » 25. aug 2025, 21:47

haghdk skrev:
25. aug 2025, 10:18
Alexis skrev:
Det er verdensstjerner der er blandt de bedste til deres sport.
Men er det måske ikke også her den helt store forskel ligger? Alt de fleste (jeg antager) der går til håndbold kommer for at se de her verdensstjerner spille håndbold og ikke fordi deres hjerte brænder for Aalborg Håndbold og deres dag efter er helt ødelagt hvis holdet taber?

Jeg kommer ikke på stadion for at se Nicklas Helenius eller Elison Makolli spille - jeg kommer for at se det hold jeg har holdt med hele mit liv spille. Den klub jeg elsker på en sådan måde at det gør mig umådelig trist når det går dårligt.
Jeg ser nogle gange Aalborg Håndbold. Slet ikke fast tilskuer, men kommer der engang imellem. Jo, for mig er det mest underholdning, fordi jeg synes de spiller flot håndbold. Hvis de lå i bunden gad jeg nok ikke se dem ret meget. Men nu ER de jo et tophold med mange klassespillere. Det er for mig underholdende nok til, at jeg af og til gider betale for at se en kamp ude i Gigantium. Taber Aalborg, ærgrer jeg mig ds lidt, men nej, det ødelægger slet ikke min dag.

Kan dog kun tale for mig selv, men jeg tror din analyse generelt rammer fint.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Geografisk sted: 9000

Indlæg af troelsh » 26. aug 2025, 08:10

Alexis skrev:
25. aug 2025, 19:18
troelsh skrev:
25. aug 2025, 14:32
Alexis skrev:

Det er jo netop også det jeg skriver. Det er meget nemmere at være god til håndbold fordi der er så mange færre der spiller det. Men det gør så også Aalborg håndbold relativt nemt har kunne sikre sig verdensklasse spillere.

Og mht til niveauet. Du kan seriøst ikke bilde mig ind du sidder og ser en AaB kamp og tænker at de er seriøst gode til at spille fodbold. At du er imponeret over hvad de kan? Jeg syntes der er en hån mod os fans som ikke kan blive væk at skulle se på det niveau. Det er jo helt basal fodbold som i rigtig mange tilfælde overhovedet ikke kan udføres.
Det er det dårligste AaB hold nogensinde, det er vi enige om, og det er pisse frustrerende vi har en ledelse der ikke har ville bruge penge på truppen (før nu).

Men det er altså stadig professionelle fodboldspillere der er i AaB og superligaen, noget 99,9% af alle de drenge der går til fodbold ikke har talent til og aldrig bliver.
Så at sige det kun er kondien der adskiller dem fra at være Jyllandsserie spillere er forkert.

Hvis håndbold var verdens største sport med milliarder af følgere, og der fandtes Premier League i håndbold, så ville vi også sidde og tænke hvor dårlige og hvor langsomt de danske hold spiller.

Hovedet
Allstar
Allstar

Indlæg af Hovedet » 28. aug 2025, 17:15

R Rosenberg skrev:
25. aug 2025, 20:45
Hovedet skrev:
25. aug 2025, 19:25

Jeg forudså, da vi rykkede ned igen, at det denne gang ville afspejle sig i tilskuertal.

Da vi rykkede ned sidst, samlede byen og landsdelen sig om klubben, fordi man stod sammen.
Men at man et år efter den sidste kamp i 1. division bliver skidt i munden af SSE22, kommer naturligvis til at koste.
Ja, det er jo såre logisk - og personligt har jeg også undret mig over den relativt set store opbakning, der har været AaB tildel i en komplet ufattelig forfaldsperiode. Nu går den bare ikke længere - og en tilsvarende gyser venter, når sponsoraftaler skal genforhandles!

Til gengæld ligger der i ovenstående også en potentiel solstrålehistorie. For der ligger et potentielt tilskuerboom og venter på et AaB ledet seriøst, ansvarligt og kompetent. Således havde OB i forrige sæson i 1. division blot et marginalt højere hjemmebanesnit end AaB havde i sæsonen forinden. Til gengæld har OB på nuværende tidspunkt et helt ufatteligt snit på omkring 11.500 - bevares, blot spillet tre kampe, men alligevel - og bortset fra, at Aalborg Stadion både er for lille og bøvler med et besværligt billetsystem - ser jeg intet til hinder for, at AaB ikke bevæge sig op i tilsvarende luftlag, hvad angår tilskuere, hvis blot der signaleres håb og ambitioner fra ledelsen. Som der er blevet i OB, hvor man helt tydeligt har ladet sig inspirere af hændelserne i Aalborg året forinden - til at foretage sig det komplet modsatte!

AaBWanKenobi
2. div
2. div

Indlæg af AaBWanKenobi » 29. aug 2025, 15:32

bonanza skrev:
25. aug 2025, 08:54
AaBWanKenobi skrev:
24. aug 2025, 16:03
bonanza skrev:
R Rosenberg skrev:
haghdk skrev:
R Rosenberg skrev:

Medløber har i min verden intet at gøre med, om man er på stadion, men om man fx skifter yndlingshold alt efter resultaterne. Særligt ikke, når man også kan se kampene på TV.
Ifølge din definition er man ikke fan, hvis man fx smider 500k årligt som sponsor, men aldrig er på stadion.

Jeg vil altid være fan af AaB, men det er også bare underholdning. Hvis jeg havde en passion for Metallica, og de begyndte at spille dansktopmusik til deres koncerter, ville jeg stoppe med at købe billet, og hvis jeg bare ukritisk skulle give mine penge til AaB - uanset spillet på banen og arbejdet i bestyrelsen og direktionen - vil jeg faktisk hellere have et rigtigt sponsorbarn.
Det er man velkommen til at synes er en medløbers holdning, men faktum er, at det er sådan nogle som mig, man skal have overbevist om, at det altid er billetten værd at komme på stadion, hvis man nogensinde skal have 8.000 - 9.000 i tilskuergennemsnit.
Det er altid billetten værd at komme på stadion. 125kr for en enkeltbillet, hvordan kan man vurdere at det ikke er pengene værd? Det er jo ingenting.

Der er mange grunde til at der ikke er 8.000-9.000 på stadion hver gang. Det er bl.a. vejret, rækken man spiller i, at AaB ikke vinder hver gang og at tingene ikke altid kører på banen.
Selvfølgelig er man fan hvis man støtter klubben i alle henseende, men det er der rigtig mange der kun gør i medgang. Deraf medløber fans.

Metallica der spiller dansktop eri øvrigt en sygt underlig analogi.
Pointen var, at selv hvis min passion er Metallica, så giver det dem ikke carte blanche til at spille hvad som helst, og så stadig tro, at jeg fortsat vil troppe op til koncerterne, ligesom AaB heller ikke kan.
Hvis jeg var ligeglad med spillet på banen og min viden om historierne fra direktionsgangen, kunne jeg lige så godt bare lave en månedlig overførsel til klubben og spare mig for selvpineriet over det rædderlige spil, cykelturen, det dårlige vejr, de dårlige øl osv. og så blive hjemme.
MEN AaB er ikke et sponsorbarn! De er en del af underholdningsindustrien, og de skal gøre sig fortjent til min tid og mine penge - ikke omvendt! Jeg vil som nævnt altid være fan forstået på den måde, at jeg aldrig kommer til at holde med et andet “superliga”hold, men mit engagement kan svinge meget, hvilket nogle vil kalde medløberi, and so be it! Jeg siger bare, at det er sådan nogle som mig, man skal have krogen i, hvis man nogensinde skal nå de tilskuertal, som MTB snakker om.

125 kr er ikke mange penge, men de seneste år har produktet været jammerligt dårligt (vi snakker om svære kampe mod Kolding og Hillerød!!!), så ofte vil der være mere fornøjelse i at se de penge skylle ud i lokummet! Derfor bliver folk væk fra stadion og ser måske kampene på TV, og det vil kun gå én vej, når vejret bliver dårligere, hvis ikke spillet på banen bliver markant og stabilt bedre og/eller der kommer bedre stadionoplevelser end en branket Rasmus Wurst og børneaktiviteter til pre-game.

Besvar