Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AaB-Jones
Allstar
Allstar

Re: Transferønsker Vol. 39 (Sommervinduet 2025)

Indlæg af AaB-Jones » 3. sep 2025, 22:23

DarkHorse9000 skrev:
3. sep 2025, 22:18
AaB-Jones skrev:
3. sep 2025, 22:12
Kunne vi komme tilbage til at snakke transfers i denne tråd?

Synes Tuxen Boll virker ret optimistisk ift. offensiv forstærkning i dagens artinel i Nordjyske.

Det frække bud er for mig Tosin Kehinde - han er stadig kun 28 år, og kan han finde bare lidt af niveauet fra Randers-tiden, så er han virkelig en, der kan gøre en positiv forskel.

Kender ikke Kornelius Normanns bror kunne også være spændende, men Kehinde ville være vildere for mig :aabfan:
Tosin Kehinde følger Kelvin John på Instagram. Kelvin John følger ikke Kehinde.
Bare lige til info.
Spændende :) Men hvem følger ikke Afrikas Mbappé? ;)

Gnu
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Indlæg af Gnu » 3. sep 2025, 23:25

raekkeettre skrev:
3. sep 2025, 21:56
Gnu skrev:
3. sep 2025, 21:06
Funky skrev:
3. sep 2025, 18:31
Gnu skrev:
3. sep 2025, 16:59
Funky skrev:
3. sep 2025, 16:04
Gnu skrev:
3. sep 2025, 14:06

Men ikke desto mindre var det en stråmand, du stillede op, og afsporer bare enhver debat.
Nu er vi gennem hele transfervinduet blevet tudet ørerne fulde om, at hvis man bare ventede til slut, SÅ var der store muligheder. Der er jeg så bare ikke specielt imponeret over at man ender med en mand som Benjamin Tiedeman. Du er velkommen til at have en anden holdning.

Mit argument er ikke, at man skulle købe ringere ind ved at handle tidligere. Nu tillægger du mig igen holdninger, jeg ikke har. Det er ret anstrengende

Jeg synes fx, at der er langt mere perspektiv i det, når Horsens henter en type som Christian Vestergaard, som er 24 år, spiller regelmæssigt og var kaptajn på sit hold. - Og nej, det betyder ikke nødvendigvis at det skulle være den specifikke spiller Christian Vestergaard, men typen er den rigtige. Og ja, han kostede 7,5 mio kr., men det er jo peanuts i dagens marked.
Arh, come on :). Du klager over debatniveauet, men samtidig er 7,5 millioner “peanuts i dagens marked”. Så har du sørme sikkert måske heller ikke sagt noget, som i princippet er forkert - men det er jo overhovedet ikke den planet, AaB befinder sig på. Det ved du vel også godt, og dermed er det lidt mystisk at lægge til grund for nogen som helst omkring AaB’s strategi.

AaB har været meget tydelige om deres strategi. De har landet bl.a Tiedemann på den. Du er så utilfreds med, at det ikke blev til mere, jamen fair nok da. Du er utilfreds med Tiedemann, jeg er ret tilfreds, bum.

Kernen er vel imidlertid en uenighed om strategien. Jeg hører stadig gerne fra dig, hvad det er, du mener, AaB skulle have gjort anderledes for at lande end bedre spiller eller bare sammenlignelig spiller med Tiedemann - på et hvilket som helst tidspunkt i vinduet - som de frasagde sig ved at vælge den strategi, de har forfulgt. Hvem ER den spiller? Hvordan ville du have gjort? Hvilke muligheder var der omkring den bedre spiller, du forestiller dig? Altså, realistiske muligheder, hvor der ikke følger et prisskilt på 7,5 millioner med?
Du vil opstille en præmis om, at det skulle være umuligt for AaB at betale 7,5 mio i transfer. Den præmis anerkender jeg ikke, for selvfølgelig kunne man det, hvis man havde prioriteret de skyhøje personaleomkostninger anderledes og/eller brugt nogle af de ca. 100 mio., man har hevet ind på salg. Så ja, du har ret i, at kernen er uenighed om strategien.
Come on, må jeg nok lige gentage :)
Mener du virkelig i al seriøsitet, at AaB skulle have brugt 7,5 mio. på at få en (ÉEN!) bedre CB end Tiedemann ind tidligere i vinduet, med alt hvad vi ved om AaB's økonomi og hvad det kunne betyde for AaB's muligheder for at lykkes med de nødvendige transfers nr. 2, 3 og 4?
Jeg kan ikke vide det - men selv med det dobbelte transfer-budget her til vinduet tvivler jeg egentlig på, at AaB ville lave en sådan økonomisk prioritering på EN spiller.
Vi ender jo med at være ude i at begræde, at AaB ikke er en helt anden, meget rigere klub med helt andre muligheder for at bruge penge. Det kan vi da godt være enige om. Men ud fra, hvor AaB faktisk befinder sig, så har jeg godt nok svært ved at få øje på, hvordan MTB og co. skulle have gjort dette transfervindue meget bedre med en anden strategi end den, man har forfulgt. Dermed er vinduet så klart bestået, som det næsten kan være.
AaB er ikke den fattigrøvsklub den bliver fremstillet som. Der bliver brugt masser af penge på alt muligt andet end fodboldspillere, man har lige solgt spillere for 100 mio, og der er milliardærer blandt folkene bag SSE22, så der kunne snildt findes 7,5 mio., hvis man ville. Det kniber dog gevaldigt med viljen til at åbne pengepungen, men det er ikke det samme som at man ikke kan.
Som det har været siden 1885, så det er ikke noget nyt...
Nu snakker vi jo om, hvad der foregår i dag og ikke hvad der foregik for 100 eller 140 år siden, så den kommentar er i bedste fald meningsløs.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar

Indlæg af Kristian » 3. sep 2025, 23:41

R Rosenberg skrev:
3. sep 2025, 14:01
Funky skrev:
3. sep 2025, 13:54
Kristian skrev:
3. sep 2025, 13:14
Kasper skrev:
3. sep 2025, 09:09
Kristian skrev:
3. sep 2025, 06:22
Kasper skrev:
3. sep 2025, 06:05

Jeg er stiktosset over dette vindue. Der kommer til at gå hele efteråret med at opbygge relationer og der er ekstremt mange faldgruber i truppens sammensætning.
Oprykning er overhovedet ikke et tema for mig og dermed gigantisk dumpet.
Hvad havde du så været hvis man havde hentet spillere tidligt, som overhovedet ikke var gode nok. Den model var vi slet ik attraktive nok til.
Hvordan er det gået med Maarup og Børsting? De har overhovedet ik forstærket os og spillere i den kategori havde gjort det hele værre.

Er dybt uenig med dig i at det er gigantisk dumpet.
Jamen man skal slet ikke hente spillere som Maarup og Børsting. AaB skulle have været oppe med læderet noget tidligere.
Truppen og trænerstab ser allerede fuldstændig døde ud i øjnene og har gentagne gange skulle stå og bortforklare rigets tilstand.

Det tager tid, at bygge nyt op. Forhåbentlig kan AaB gøre det på rekordtid, men sådan går det bare næsten aldrig.

Må jeg minde dig om, at man længe har været klar over at et hav af spillere ville forlade klubben.

Andreas Bruus
Lars Kramer
Kasper Jørgensen
Mylian Jimenez
Melker Widell
Kasper Davidsen
Travis Hernes
Isak Aarøen
Mathias Jørgensen
Hold da op..tror vi ALLE kan være enige om at spillere som Maarup og Børsting ikke var og er spillere der skulle været hentet.

Men der var kaos over hele klubben og det hele ramlede, så hvem i himlens navn skulle vi have lokket til Aalborg på daværende tidspunkt.

Det er så nemt at sidde nu og være sur og tvær over at AaB har ventet så længe, men det er nu sådan det er.

Og jeg synes virkelig at MTB har fået noget fornuftigt skruet sammen det seneste stykke tid.

At kalde det gigantisk dumpet, synes jeg personligt er helt håbløst.
Njah, det første er jeg nu ikke enig i. Børsting tror jeg nok, vi skal få at se en del til, fordi Højer faktisk kan bruge ham til noget, og Maarup kan jeg ikke vurdere endnu. Svag start, yes, men ikke det samme som, at det ikke kan blive godt.
Der har sin egen frase. 'I mangel af bedre', hedder det. Og det sætter en stor, fed streg under, hvor langt vi stadig har til at have en trup, der kan rykke op/blive oppe.
Njaa ikke enig..

Ja alt snak om Børsting kan få dig til at skrive et negativt indlæg omkring situationen.

Forhåbentligt så er de to herre henvist til bænken når vi starter op igen.

Og er dybt uenig med dig i, at vi ikke har en trup til “at blive i 1.div”

Hanne94
Junior
Junior
Favoritspiller: Henry

Indlæg af Hanne94 » 4. sep 2025, 00:17

Kristian skrev:
3. sep 2025, 23:41
R Rosenberg skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:
Kasper skrev:
Kristian skrev:

Hvad havde du så været hvis man havde hentet spillere tidligt, som overhovedet ikke var gode nok. Den model var vi slet ik attraktive nok til.
Hvordan er det gået med Maarup og Børsting? De har overhovedet ik forstærket os og spillere i den kategori havde gjort det hele værre.

Jamen man skal slet ikke hente spillere som Maarup og Børsting. AaB skulle have været oppe med læderet noget tidligere.
Truppen og trænerstab ser allerede fuldstændig døde ud i øjnene og har gentagne gange skulle stå og bortforklare rigets tilstand.

Det tager tid, at bygge nyt op. Forhåbentlig kan AaB gøre det på rekordtid, men sådan går det bare næsten aldrig.

Må jeg minde dig om, at man længe har været klar over at et hav af spillere ville forlade klubben.

Andreas Bruus
Lars Kramer
Kasper Jørgensen
Mylian Jimenez
Melker Widell
Kasper Davidsen
Travis Hernes
Isak Aarøen
Mathias Jørgensen
Hold da op..tror vi ALLE kan være enige om at spillere som Maarup og Børsting ikke var og er spillere der skulle været hentet.

Men der var kaos over hele klubben og det hele ramlede, så hvem i himlens navn skulle vi have lokket til Aalborg på daværende tidspunkt.

Det er så nemt at sidde nu og være sur og tvær over at AaB har ventet så længe, men det er nu sådan det er.

Og jeg synes virkelig at MTB har fået noget fornuftigt skruet sammen det seneste stykke tid.

Njah, det første er jeg nu ikke enig i. Børsting tror jeg nok, vi skal få at se en del til, fordi Højer faktisk kan bruge ham til noget, og Maarup kan jeg ikke vurdere endnu. Svag start, yes, men ikke det samme som, at det ikke kan blive godt.
Der har sin egen frase. 'I mangel af bedre', hedder det. Og det sætter en stor, fed streg under, hvor langt vi stadig har til at have en trup, der kan rykke op/blive oppe.
Njaa ikke enig..

Ja alt snak om Børsting kan få dig til at skrive et negativt indlæg omkring situationen.

Alt det her “i mangel af (på) bedre”, kan vi ikke rigtigt bruge til noget. Jeg kan sagtens forstå sugningen af Børsting, han kan spille alle pladser undtagen de to bagerste. Han kæmper røven ud af bukserne. Han bliver nok ikke starter, men han er fed at have i de kampe, hvor alt ikke nødvendigvis skal være kønt, og dem får vi en del af.

Maarup synes jeg ikke har fået en fair start. I mangel på deciderede kantspillere, har han spillet der og har gjort det ok. Maarup er hentet til klubben som 8’er. Fysisk stærk, god i boksen og god i duelspillet. Han har nogle ret markante spidskompetencer, som vil blive en god faktor, når han først har vænnet sig til tilværelsen som fuldtidsprofessionel.

Al den snak om AaB ikke skulle have niveauet til at overleve i 1. Div er lidt noget hulemandssnak. Det skal nok gå. Det er en helt ny trup, som skal spilles sammen - det tager tid og jeg tror vi rammer et godt 1. Divisions niveau omkring februar- marts.

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. sep 2025, 06:53

Kristian skrev:
3. sep 2025, 23:41
R Rosenberg skrev:
Funky skrev:
Kristian skrev:
Kasper skrev:
Kristian skrev:

Andreas Bruus
Lars Kramer
Kasper Jørgensen
Mylian Jimenez
Melker Widell
Kasper Davidsen
Travis Hernes
Isak Aarøen
Mathias Jørgensen

Njaa ikke enig..

Du misforstod. 'Blive oppe' efter en eventuel oprykning.

Og du skrev selv for et par sider siden, at Børsting og Maarup aldrig skulle være hentet. At det kunne alle vel være enige om.
Ædruelighedens stemme

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 4. sep 2025, 09:07

jeg har forhørt mig i et par dage nu men må sgu lægge mig ned og sige at jeg lige nu ikke kan komme med noget info.
det eneste de bliver ved med at sige er at de leder efter en offensiv spiller
nu har jeg travlet free agents igennem, og jeg oplever ikke der er et hav af spillere.
Måske en Tosin Kehinde eller Normanns egen bror kunne være emner.

men håber da de kan finde noget som også er kvalitet, ellers ligegyldigt.

MEN hold op hvor er jeg spændt på at se udtrykket efter landskamp pausen.
Hvordan stiller de op (tror jeg alle har gættet i øvrigt)
Hvordan er kommunikationen - er tiedemann den leder vi mangler verbalt. Byder en andersson også ind her eller
Vi mangler klare ledere der virkelig kommunikerer PÅ banen og det skal der ses nu.
Har vi en bedre balance mellem kæderne, og arbejdes der bare generelt hårdere når modstanderne som feks horsens virkelig går til os
eller lader vi os stadig kyse af et amatør hold som århus fremad der bare spiller på deres styrker og lukker os ned
Har vi en offensiv der er mere kreativt tænkende og kommer vi mere i feltet

Spørgsmålene er mange, jeg er tilfreds med vinduet ud over at det hele kom for sent, men måske var det vilkårerne.
Nu skal AaB bygges op og så må man se om man kva andres resultater kan nærme sig oprykning, og kan man ikke det så skal udviklingen man er igang med fortsætte og så skal klubben nok komme tilbage

og ja SSE skal stadig ud

Jimmy1
2. div
2. div
Favoritspiller: Jimmy Nielsen

Indlæg af Jimmy1 » 4. sep 2025, 09:36

AaB-Jones skrev:
3. sep 2025, 22:23
DarkHorse9000 skrev:
AaB-Jones skrev:

Synes Tuxen Boll virker ret optimistisk ift. offensiv forstærkning i dagens artinel i Nordjyske.

Det frække bud er for mig Tosin Kehinde - han er stadig kun 28 år, og kan han finde bare lidt af niveauet fra Randers-tiden, så er han virkelig en, der kan gøre en positiv forskel.

Kender ikke Kornelius Normanns bror kunne også være spændende, men Kehinde ville være vildere for mig :aabfan:
Bare lige til info.
Tosin Kehinde ville være lige det man mangler. Masser af fart og kan spille begge kanter. Nogen der ved hvorfor det ikke gik i Ungarn for ham? Mindes da også han var rygtet til større klubber mod slutningen af tiden i Randers.

baresi
Allstar
Allstar
Favoritspiller: baresi

Indlæg af baresi » 4. sep 2025, 09:57

Jimmy1 skrev:
4. sep 2025, 09:36
AaB-Jones skrev:
DarkHorse9000 skrev:
AaB-Jones skrev:

Bare lige til info.
Tosin Kehinde ville være lige det man mangler. Masser af fart og kan spille begge kanter. Nogen der ved hvorfor det ikke gik i Ungarn for ham? Mindes da også han var rygtet til større klubber mod slutningen af tiden i Randers.
Yes kom med kehinde han har noget x faktor over sig.

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 4. sep 2025, 10:01

Jimmy1 skrev:
4. sep 2025, 09:36
AaB-Jones skrev:
DarkHorse9000 skrev:
AaB-Jones skrev:

Bare lige til info.
Kehinde fik ophævet sin kontrakt d. 29 august, så han kommer nok ikke fra en prangende sæson.
Det kan Jo så være AaBs held. Spiller han ikke med begge ben, ligesom Normann?

DarkHorse9000
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Oscar Hiljemark

Indlæg af DarkHorse9000 » 4. sep 2025, 11:20

AaB-Jones skrev:
DarkHorse9000 skrev:
AaB-Jones skrev:

Bare lige til info.
Ja, det kan sagtens være tilfældet :D

andrii
1. div
1. div
Favoritspiller: Frank Strandli

Indlæg af andrii » 4. sep 2025, 11:51

Måske udenfor rækkevidde, men det er jo som sagt transferønsker vi vender herinde. Free agent :thumbsup:

https://www.transfermarkt.com/kristian- ... ler/331779

Forza
Allstar
Allstar

Indlæg af Forza » 4. sep 2025, 12:01

andrii skrev:
4. sep 2025, 11:51
Måske udenfor rækkevidde, men det er jo som sagt transferønsker vi vender herinde. Free agent :thumbsup:

Men… en back mere?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Favoritspiller: Augu

Indlæg af Jakobsen » 4. sep 2025, 12:01

andrii skrev:

Ham tror jeg ikke vi henter.
For det første meldes det jo, at vi er i markedet for en offensiv spiller. Derudover tyder det vel på, at vi er dækket på VB med Andersson.
Kristian P har haft en fin karriere i udlandet så det undrer mig han ikke har fundet en klub medmindre den skade der står på Transfermarkt er en langtidsskade.
RAUS RAUS SSE!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar

Indlæg af Kokkefar » 4. sep 2025, 12:13

Jakobsen skrev:
4. sep 2025, 12:01
andrii skrev:

For det første meldes det jo, at vi er i markedet for en offensiv spiller. Derudover tyder det vel på, at vi er dækket på VB med Andersson.
Kristian P har haft en fin karriere i udlandet så det undrer mig han ikke har fundet en klub medmindre den skade der står på Transfermarkt er en langtidsskade.
Han har ikke spillet en kamp i et år og året før kun 9 kampe pga. skader. Ham skal vi ikke røre.

Bugatti1
2. div
2. div
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Indlæg af Bugatti1 » 4. sep 2025, 12:17

Men er vi ikke snart for mange spillere - Specielt midtbanen ser overbefolket ud:

Bonde
Bomholt
Håpnes
Maarup
Valdemar M
Børsting
Kaasa
Jasson
Kornelius N.

9 spillere til midten? Ser svært ud for den gode Bonde at få kontinuerlig spilletid hvilket er skidt for hans udvikling som spiller - Samme med Maarup, Børsting (Gør nu ikke så meget) og måske Jasson og Valdemar M?

Til kanterne/fløj har vi nu Kornelius og Kelvin (TO Fløjspillere), da Jasson, Ross og Maarup ikke fungerer på kanterne.

Angreb: Helenius og Skovgård (Medregner ikke Ross, da han ikke kan i AaB mere?)

Men godt nok mange midtbanespillere, specielt hvis vi spiller med 3 på midten?

R Rosenberg
Allstar
Allstar

Indlæg af R Rosenberg » 4. sep 2025, 13:35

Bugatti1 skrev:
4. sep 2025, 12:17
Men er vi ikke snart for mange spillere - Specielt midtbanen ser overbefolket ud:

Bonde
Bomholt
Håpnes
Maarup
Valdemar M
Børsting
Kaasa
Jasson
Kornelius N.

9 spillere til midten? Ser svært ud for den gode Bonde at få kontinuerlig spilletid hvilket er skidt for hans udvikling som spiller - Samme med Maarup, Børsting (Gør nu ikke så meget) og måske Jasson og Valdemar M?

Til kanterne/fløj har vi nu Kornelius og Kelvin (TO Fløjspillere), da Jasson, Ross og Maarup ikke fungerer på kanterne.

Angreb: Helenius og Skovgård (Medregner ikke Ross, da han ikke kan i AaB mere?)

Men godt nok mange midtbanespillere, specielt hvis vi spiller med 3 på midten?
For det første, så kommer der et transfervindue om 4-5 måneders tid, hvor 3 af dem på din liste meget gerne må skydes af/ophæves.
For det andet, så er det på tide, at vi når derhen, hvor et talent fra egne rækker kun får 'kontinuerlig spilletid', hvis han er god nok aka bedre end de andre. Han og Møller skal derfor konkurrere på lige vilkår med Bomholt (som vel sælges til sommer), Håpnes og Kasaa på den centrale.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
MF issehoved
2. div
2. div

Indlæg af MF issehoved » 4. sep 2025, 14:15

Hvornår tiltræder vores sportschef egentlig?

haghdk
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Robbie Fowler
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af haghdk » 4. sep 2025, 14:18

MF issehoved skrev:
4. sep 2025, 14:15
Han startede i mandags.

AlbertE
Superliga
Superliga
Favoritspiller: Ingen

Indlæg af AlbertE » 4. sep 2025, 15:39

Kokkefar skrev:
4. sep 2025, 12:13
Jakobsen skrev:
4. sep 2025, 12:01
andrii skrev:

Han har ikke spillet en kamp i et år og året før kun 9 kampe pga. skader. Ham skal vi ikke røre.
Enig ham skal vi holde os fra har døjet meget med skader

Brugeravatar
Winterburn
Landshold
Landshold
Favoritspiller: Frank Strandli
Geografisk sted: New York

Indlæg af Winterburn » 4. sep 2025, 20:38

haghdk skrev:
4. sep 2025, 14:18
MF issehoved skrev:
4. sep 2025, 14:15
Han startede i mandags.
Pudsigt der ikke har vaeret et interview / intro video med ham endnu..?
En god fodboldspiller skal være temperamentsfuld. 80 % temperament og 20 % fuld.
-Erik "Myggen" Mykland.

Besvar