AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Dr.Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Andersen og Thomsen

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Dr.Jones » 6. mar 2026, 20:56

Nordic skrev:
6. mar 2026, 20:53
Pippo skrev:
6. mar 2026, 20:51
Hvorfor er det, at Müller ikke kan gå ud at afværge bolde der bliver lagt en halv meter fra målstregen? Hans evner i luftrummet er simpelthen horrible ringe!
Ikke desto mindre har han faktisk været blandt vores bedste i denne kamp. Redningen umiddelbart inden scoringen var stærk, ligesom han reddede
en 1-1 chance i første halvleg.
Stop nu med at tale Müller op på baggrund af et par bolde han skal tage. Han er pis. Længere er den ikke.

AlbertE
Superliga
Superliga
Indlæg: 701
Tilmeldt: 29. maj 2023, 14:19
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af AlbertE » 6. mar 2026, 20:56

Både træner teamet, sportsdirektøren, og spillere underpræstere... spillerne er åbenbart ikke gode nok, og træneren formår da absolut heller ikke at skabe det mindste fremgang, og Sportsdirektøren formår at få os svækket ud af transfervinduet... i guder det sejler.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af baresi » 6. mar 2026, 20:56

Martino1 skrev:
6. mar 2026, 20:50
baresi skrev:
6. mar 2026, 20:47
Syns efterhånden der skal kritiseres opad og ikke kun på banen
Der er krav til at spille et spil man ikke har holdet til, og som diverse trænere på ingen måde kan forløse
Så ændrer dog det spilkoncept til det hold man har
Men hvilket spilkoncept har vi et hold til?
Holdet er dårligt sat sammen uagtet hvad
Men vi vi styrer ingen kampe med eller uden bold.
Så må man spille mere med kontrol og være sværere at spille mod …
Istedet for at lege til noget man ikke er og SLET ikke kan.
Vi har en totalt ubalanceret midtbane den kunne man gøre mere kompakt
3-4-2-1 / 4-5-1 / 4-2-3-1
Man kunne gøre det meee kompakt og satse mere på omstillinger med de hurtige folk vi har
Måske skulle man lære at spille til 0

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4827
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Kristian » 6. mar 2026, 20:58

Så blev vi nr. 7

Shit vi er på vej i 2. Div.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 3017
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Sauer » 6. mar 2026, 20:58

R Rosenberg skrev:
6. mar 2026, 20:56
Flot, Müller, din tung-røvede idiot.

Og I andre, forpulede, satans tyskere i Førerbunkeren: Sut mine lange, runkne, salte boller. Fucking tabere.
Det var ikke Müllers mål, men han er stadig ikke god.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 16014
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Funky » 6. mar 2026, 20:59

Dr.Jones skrev:
6. mar 2026, 20:56
Nordic skrev:
6. mar 2026, 20:53
Pippo skrev:
6. mar 2026, 20:51
Hvorfor er det, at Müller ikke kan gå ud at afværge bolde der bliver lagt en halv meter fra målstregen? Hans evner i luftrummet er simpelthen horrible ringe!
Ikke desto mindre har han faktisk været blandt vores bedste i denne kamp. Redningen umiddelbart inden scoringen var stærk, ligesom han reddede
en 1-1 chance i første halvleg.
Stop nu med at tale Müller op på baggrund af et par bolde han skal tage. Han er pis. Længere er den ikke.
Han kan ikke klandres for dette nederlag. Vi havde nemt været 2 mål nede lang tid før slut. Hold nu op. Fortæl mig hellere, hvem der bare blev viftet væk inde foran? Var det Noel som sædvanligt?
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino1
Superliga
Superliga
Indlæg: 620
Tilmeldt: 27. feb 2024, 09:31
Favoritspiller: Winsnes

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Martino1 » 6. mar 2026, 20:59

baresi skrev:
6. mar 2026, 20:56
Martino1 skrev:
6. mar 2026, 20:50
baresi skrev:
6. mar 2026, 20:47
Syns efterhånden der skal kritiseres opad og ikke kun på banen
Der er krav til at spille et spil man ikke har holdet til, og som diverse trænere på ingen måde kan forløse
Så ændrer dog det spilkoncept til det hold man har
Men hvilket spilkoncept har vi et hold til?
Holdet er dårligt sat sammen uagtet hvad
Men vi vi styrer ingen kampe med eller uden bold.
Så må man spille mere med kontrol og være sværere at spille mod …
Istedet for at lege til noget man ikke er og SLET ikke kan.
Vi har en totalt ubalanceret midtbane den kunne man gøre mere kompakt
3-4-2-1 / 4-5-1 / 4-2-3-1
Man kunne gøre det meee kompakt og satse mere på omstillinger med de hurtige folk vi har
Måske skulle man lære at spille til 0
4231 er jeg helt klar på. Og så skal Kubel og Normann spille samtidigt. Jeg bliver aldrig Kelvin John fan, men han var ikke blandt de dårligste idag.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5826
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Kunji » 6. mar 2026, 21:00

Frygah skrev:
6. mar 2026, 20:52
Kunji skrev:
6. mar 2026, 20:49
Det er godt nok noget trist fodbold. Men Steffen Højer står altså ikke øverst på listen af problemer i den her klub.

Der er nogle tyskere, der skal ad helvede til og en trup, der formentlig skal bygges op over 2-3 vinduer yderligere.

Det bliver nogle hårde år.

Det er helt sygt, at man falder ned og bare pakker sig til sidst, og så sover forsvaret og Müller er en dværg.
JEg er enig i at klubben har større problemer end Højer, men jeg synes altså også Højer er et problem.

Der er INGEN i truppen der bliver bedre, vi har INTET taktisk fundament, INGEN fælles forståelse spillerne imellem eller spillemønstre. Så kan vi godt brokke os over spillernes evner, tvunget 4-4-3 og salg af profiler. Men vi taber IGEN til en flok fucking semi-proffer, hvor vi lige har nuppet deres største profil.

Vi må altså også kunne stille krav til at træneren formår at levere det helt basale. Og det gør han altså ikke.
Altså Højer har aldrig været min drømmetræner, og jeg er da overbevist om at andre trænere kunne få det her hold til at krige tingene hjem. Jeg ved ikke, om Højer gerne vil gøre tingene anderledes, men jeg er heller ikke sikker på, at han fik lov. Men han er ikke min type som træner. Jeg vil ikke ha’ David Nielsen, men der mangler bare noget attitude. Lad os nu bare få Kent ind, når Silkeborg rykker ned og panikker.

Jeg tror bare, at vi kan skifte trænere herfra og til verdens ende, og det vil ikke have nogen varig effekt, før Hornevej finder ud af hvad de vil og truppens top- og bundniveau bliver hævet. Der mangler ledere. Spillere, der ikke finder sig i holdkammeraters sløseri. Det er alt for undskyldende.

Noget helt andet er, at jeg synes det er det glade vanvid, at man ikke lod John Møller finde sin træner.

Det er skam ikke en forsvarstale af Steffen Højer. Han fejler også.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2026, 21:01

Dr.Jones skrev:
6. mar 2026, 20:56
Nordic skrev:
6. mar 2026, 20:53
Pippo skrev:
6. mar 2026, 20:51
Hvorfor er det, at Müller ikke kan gå ud at afværge bolde der bliver lagt en halv meter fra målstregen? Hans evner i luftrummet er simpelthen horrible ringe!
Ikke desto mindre har han faktisk været blandt vores bedste i denne kamp. Redningen umiddelbart inden scoringen var stærk, ligesom han reddede
en 1-1 chance i første halvleg.
Stop nu med at tale Müller op på baggrund af et par bolde han skal tage. Han er pis. Længere er den ikke.
Enig. Jeg anerkender, at der ikke skal meget til, for at han kan imponere, men standard-redninger, der SKAL reddes bliver jo ophævet til klasse. Det er helt gakket.
Ædruelighedens stemme

calciomania
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 12. jun 2024, 13:36
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af calciomania » 6. mar 2026, 21:02

Kristian skrev:
6. mar 2026, 20:58
Så blev vi nr. 7

Shit vi er på vej i 2. Div.
Ah, så galt går det dog næppe.

Men det gør så bare, at resten af sæsonen bliver lidt kedelig. Men man må prøve at bruge tiden konstruktivt og se om man kan bygge bare en smule op.

Jeg synes dog, at det er forkert at holde fast i 4-3-3. Jeg har altid været imod faste systemer og for fleksibilitet. Man låser sig for meget fast, synes jeg, når man kun vil spille i ét system. Og man bliver for let læselige og forudsigelige.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2026, 21:03

Sauer skrev:
6. mar 2026, 20:58
R Rosenberg skrev:
6. mar 2026, 20:56
Flot, Müller, din tung-røvede idiot.

Og I andre, forpulede, satans tyskere i Førerbunkeren: Sut mine lange, runkne, salte boller. Fucking tabere.
Det var ikke Müllers mål, men han er stadig ikke god.
Hvis han ikke var så fucking tung i røven, havde han jo nået det bette lob. Det er serie-niveau med hans manglende fysik og evner.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3960
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Hovedet » 6. mar 2026, 21:05

calciomania skrev:
6. mar 2026, 20:53
Jeg beundrer Vesttribunens trofasthed og ihærdighed, men rationelt set forstår jeg den ikke.

De får SÅ mange skuffelser og bitre nederlag. Hvis jeg var dem, ville jeg tage ud og se noget ishockey eller håndbold i stedet og prøve at starte en ultras-kultur op derude, så man i det mindste også kan hygge sig med noget, der går godt PÅ banen. Men jeg tror simpelthen at Vesttribunen er så meget FODBOLDMÆND, at de ikke gider håndbold og ishockey. Men det må være utroligt krævende rent mentalt at stå og give så meget til holdet uge efter uge uden at få noget igen...
Ja, jeg er faktisk enig - altså i den perverse forstand, at lyden af pengekasser, der smækker i, synes at være det eneste, der påvirker det Hamborgbaserede konsortium. Her og nu kører klubben søvngængeragtigt i et helt perspektivløst kvartal til kvartal - overlevelsesprojekt, der alligevel kun kan ende i en konkurs i løbet af 2-3 år. Allerede i år kommer vi formentlig til at opleve tilskuertal i betænkelig nærhed af de mindre end 3000 - og hvis ikke i år, så med helt sikkerhed i næste sæson, hvor AaB kommer til at stille i endnu værre forfatning end i år; såfremt altså, at det nuværende "projekt" for lov at køre linen ud.

Hvad angår SSE 22s investering i klubben - så kan de kigge lige så langt efter de penge, som AaB kan kigge mod et mesterskabsslutspil i Superligaen!

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2026, 21:06

Kunji skrev:
6. mar 2026, 21:00
Frygah skrev:
6. mar 2026, 20:52
Kunji skrev:
6. mar 2026, 20:49
Det er godt nok noget trist fodbold. Men Steffen Højer står altså ikke øverst på listen af problemer i den her klub.

Der er nogle tyskere, der skal ad helvede til og en trup, der formentlig skal bygges op over 2-3 vinduer yderligere.

Det bliver nogle hårde år.

Det er helt sygt, at man falder ned og bare pakker sig til sidst, og så sover forsvaret og Müller er en dværg.
JEg er enig i at klubben har større problemer end Højer, men jeg synes altså også Højer er et problem.

Der er INGEN i truppen der bliver bedre, vi har INTET taktisk fundament, INGEN fælles forståelse spillerne imellem eller spillemønstre. Så kan vi godt brokke os over spillernes evner, tvunget 4-4-3 og salg af profiler. Men vi taber IGEN til en flok fucking semi-proffer, hvor vi lige har nuppet deres største profil.

Vi må altså også kunne stille krav til at træneren formår at levere det helt basale. Og det gør han altså ikke.
Altså Højer har aldrig været min drømmetræner, og jeg er da overbevist om at andre trænere kunne få det her hold til at krige tingene hjem. Jeg ved ikke, om Højer gerne vil gøre tingene anderledes, men jeg er heller ikke sikker på, at han fik lov. Men han er ikke min type som træner. Jeg vil ikke ha’ David Nielsen, men der mangler bare noget attitude. Lad os nu bare få Kent ind, når Silkeborg rykker ned og panikker.

Jeg tror bare, at vi kan skifte trænere herfra og til verdens ende, og det vil ikke have nogen varig effekt, før Hornevej finder ud af hvad de vil og truppens top- og bundniveau bliver hævet. Der mangler ledere. Spillere, der ikke finder sig i holdkammeraters sløseri. Det er alt for undskyldende.

Noget helt andet er, at jeg synes det er det glade vanvid, at man ikke lod John Møller finde sin træner.

Det er skam ikke en forsvarstale af Steffen Højer. Han fejler også.
Jeg sad lige og snakkede med en makker om det forleden, hvor jeg postulerede, at vi jo ikke har haft en kompetent og stærk træner siden Kent. Og det er altså 11 år siden.

Alt andet har været fra ringe over inkompetent til ligegyldigt.

Hvorfor fanden magter denne klub ikke at lande en træner, der er taktisk stærk, fodboldklub og en leder. Det er ufattelig.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 3186
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af troelsh » 6. mar 2026, 21:11

Vi skal prøve noget nyt næste kamp, det kan jo ikke blive værre end det her. jeg gider ikke se den 4-3-3 mere, det har aldrig fungeret og kommer aldrig til det.

Bertil

Makolli - Tiedemann - Noel

Kallesøe - Bonde - Kaasa - Marc N

Kubel - Helenius - Normann


Så vinder vi - selv tak!

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 2163
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Kasper » 6. mar 2026, 21:13

Jeg tror vi rykker ned.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af baresi » 6. mar 2026, 21:13

Martino1 skrev:
6. mar 2026, 20:59
baresi skrev:
6. mar 2026, 20:56
Martino1 skrev:
6. mar 2026, 20:50
baresi skrev:
6. mar 2026, 20:47
Syns efterhånden der skal kritiseres opad og ikke kun på banen
Der er krav til at spille et spil man ikke har holdet til, og som diverse trænere på ingen måde kan forløse
Så ændrer dog det spilkoncept til det hold man har
Men hvilket spilkoncept har vi et hold til?
Holdet er dårligt sat sammen uagtet hvad
Men vi vi styrer ingen kampe med eller uden bold.
Så må man spille mere med kontrol og være sværere at spille mod …
Istedet for at lege til noget man ikke er og SLET ikke kan.
Vi har en totalt ubalanceret midtbane den kunne man gøre mere kompakt
3-4-2-1 / 4-5-1 / 4-2-3-1
Man kunne gøre det meee kompakt og satse mere på omstillinger med de hurtige folk vi har
Måske skulle man lære at spille til 0
4231 er jeg helt klar på. Og så skal Kubel og Normann spille samtidigt. Jeg bliver aldrig Kelvin John fan, men han var ikke blandt de dårligste idag.
Enig i kelvin men vi har ikke rigtig nogen.
Vi mangler bare en keeper
9er
6er osv
Men med 4-2-3-1 som også er 4-5-1 kunne vi hjælpe midten lidt mere og så ville jeg få Adam ind for Kalle
Adam - makolli - tiede - Marc
Bonde - kaasa
Kubel - Møller - Normann
Helenius

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4119
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af baresi » 6. mar 2026, 21:14

troelsh skrev:
6. mar 2026, 21:11
Vi skal prøve noget nyt næste kamp, det kan jo ikke blive værre end det her. jeg gider ikke se den 4-3-3 mere, det har aldrig fungeret og kommer aldrig til det.

Bertil

Makolli - Tiedemann - Noel

Kallesøe - Bonde - Kaasa - Marc N

Kubel - Helenius - Normann


Så vinder vi - selv tak!
Spændende
Ville ændre Kalle med Adam men hip som hap
Enig.
Men det sker ikke
AaB går i graven med 4-3-3

Dampbarn
Junior
Junior
Indlæg: 63
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af Dampbarn » 6. mar 2026, 21:18

Jeg kan ikke forstå så mange er overrasket.
Da man rykkede ned første gang (og flere år op til) spillede man under niveau.
Lige siden har man spillet op til hvad truppens kvalitet er. Man har hvert transfeer vindue gjort truppen svagere og svagere.
Og nu er man et middelmådigt 1. divisions hold. Dette hold har intet at gøre i superligaen, og man bør glemme alt om oprykning.
Man kan ikke bebrejde disse spillere, de er bare ikke bedre.
Før der kommer styr på ejerskab og økonomi, så er der ikke superliga bold for AaB, og hvis denne sæson slutter med endnu et blodrødt regnskab, og man ender med at sælge de bedste spillere, ja så kan 2. division også komme på tale.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2026, 21:19

Hvad fuck er pointen i, at der ligger en seddel på Hornevej, at man skal spille et bestemt system?

Det virker forholdsvis idiotisk.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 7616
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: AaB vs. Århus Fremad 6.Marts 2026 kl. 19.00.

Indlæg af R Rosenberg » 6. mar 2026, 21:20

Dampbarn skrev:
6. mar 2026, 21:18
Jeg kan ikke forstå så mange er overrasket.
Da man rykkede ned første gang (og flere år op til) spillede man under niveau.
Lige siden har man spillet op til hvad truppens kvalitet er. Man har hvert transfeer vindue gjort truppen svagere og svagere.
Og nu er man et middelmådigt 1. divisions hold. Dette hold har intet at gøre i superligaen, og man bør glemme alt om oprykning.
Man kan ikke bebrejde disse spillere, de er bare ikke bedre.
Før der kommer styr på ejerskab og økonomi, så er der ikke superliga bold for AaB, og hvis denne sæson slutter med endnu et blodrødt regnskab, og man ender med at sælge de bedste spillere, ja så kan 2. division også komme på tale.
Jep.
Ædruelighedens stemme

Besvar