Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
-
Laumag
- 2. div

- Favoritspiller: Ib simonsen
Sønderhof skrev: ↑12. jun 2026, 10:39
Laumag skrev: ↑12. jun 2026, 09:37
Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Har det været åbent fremme at aktiemariotet/andel er et breaking/punkt.
Majoritet=vetoret. Selvfølgelig er det centralt i vores konstruktion, som i et hvert andet A/S.
Vi forsøger vel alle at finde BPTCs bevæggrunde for ikke at vil sælge deres andel af aktierne?
De er (umiddelbart) udelukkende fokuseret på at minimere deres tab, det er bare svært at gennemskue logikken i, at de ikke for længst har solgt, da det er åbenlyst for enhver, at nedsmeltningen fortsætter og værdien af aktierne ditto.
.
Majoriteten og veto ret - kan sagtens være centralt i nogle tilfælde i A/S men langt fra i alle.
Ved vi at det er BPTCs bevæg grund at det handler om majoritet og ikke om aktieprisen/investeringsværdi.
På mig - qua de har smidt drifts rollen - virker det mere som det handler om værdien end det handler majoriteten.
For de to ting er absolut ikke det samme og to forskellige investor anskuelser
Men ved vi om det
-
Sønderhof
- Allstar

- Favoritspiller: Thomas Augustinussen
Laumag skrev: ↑12. jun 2026, 11:09
Hvorfor debatteres der så meget om aktie afvanding - hvorfor antages det hvert indlæg at det er så vigtigt et kardinalpunkt for hver af ejergrupperne .
Det ikke en givet nødvendig for investorer at beholde en fast aktie andel i et selskab - og da slet ikke i selskaber i AaBs situation.
Majoritet=vetoret. Selvfølgelig er det centralt i vores konstruktion, som i et hvert andet A/S.
Vi forsøger vel alle at finde BPTCs bevæggrunde for ikke at vil sælge deres andel af aktierne?
De er (umiddelbart) udelukkende fokuseret på at minimere deres tab, det er bare svært at gennemskue logikken i, at de ikke for længst har solgt, da det er åbenlyst for enhver, at nedsmeltningen fortsætter og værdien af aktierne ditto.
.
Majoriteten og veto ret - kan sagtens være centralt i nogle tilfælde i A/S men langt fra i alle.
Ved vi at det er BPTCs bevæg grund at det handler om majoritet og ikke om aktieprisen/investeringsværdi.
På mig - qua de har smidt drifts rollen - virker det mere som det handler om værdien end det handler majoriteten.
Men ved vi om det
Der er ingen der ved noget som helst.
Det er gisninger og mere eller mindre kvalificerede gætværk på baggrund af et mismask af rygter og tvetydige udmeldinger.
Det vi ved:
- at BPTC er nogle inkompetente røvhuller der har misrøgtet vores klub.
- at de udadtil har overdraget ansvaret af "den daglige" drift til nogle andre end dem selv, men under hvilke betingelser og med hvilke forbehold er mildest talt tåget.
Det vi tror:
- at de gerne vil helt ud af klubben. Vi må formode, at de har opgivet at udføre deres forkromede plan, da de trak sig tilbage til Hamborg.
- at der har været/er interesserede køber af deres anparter, men man ikke er enige om prisen.
-
Superior
- Junior

Er det i øvrigt ikke forbløffende længe siden, at debatsiden er blevet beriget med indsigtsfulde indlæg om de skrækkelige “tidligere ledelser” og tyskernes uskyld og “bæredygtighed “?
Har en smule virkelighedsorientering gjort sit indtog, eller har Bernhard lukket for internetadgang, jf. rygterne om likviditetskrise?
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Superior skrev: ↑12. jun 2026, 13:11
Er det i øvrigt ikke forbløffende længe siden, at debatsiden er blevet beriget med indsigtsfulde indlæg om de skrækkelige “tidligere ledelser” og tyskernes uskyld og “bæredygtighed “?
Har en smule virkelighedsorientering gjort sit indtog, eller har Bernhard lukket for internetadgang, jf. rygterne om likviditetskrise?
Ole Jan er kommet til at sige, at Oumar DIakhite måske har enkelte mangler i sit spil.
Det går ikke ustraffet hen, nu er internettet til børneværelset kappet og alt Ole Jan har med på stuearrest James Gows Liverpools-lides og et falmet foto af John Iredale.
RAUS RAUS SSE!
-
KomNuBare
- Drenge

- Favoritspiller: Strandli
Kortbæk er syg i potten og har ingen sans for noget som helst. En ulækker og selvfed advokat. Han skal samme vej som tyskerne, og som fans bør vi skære dette helt ud i pap for NFG.
Fristrup og co er måske ikke ligeså håbløse, men de er i hvert fald nogle nærrige skiderikker, som skal tage sig voldsomt sammen, hvis de ikke også skal smides ud på røv og albuer.
-
DarkHorse9000
- Landshold

- Favoritspiller: Oscar Hiljemark
Sønderhof skrev: ↑12. jun 2026, 11:47
Laumag skrev: ↑12. jun 2026, 11:09
.
Men ved vi om det
Der er ingen der ved noget som helst.
Det er gisninger og mere eller mindre kvalificerede gætværk på baggrund af et mismask af rygter og tvetydige udmeldinger.
Det vi ved:
- at BPTC er nogle inkompetente røvhuller der har misrøgtet vores klub.
- at de udadtil har overdraget ansvaret af "den daglige" drift til nogle andre end dem selv, men under hvilke betingelser og med hvilke forbehold er mildest talt tåget.
Det vi tror:
- at de gerne vil helt ud af klubben. Vi må formode, at de har opgivet at udføre deres forkromede plan, da de trak sig tilbage til Hamborg.
- at der har været/er interesserede køber af deres anparter, men man ikke er enige om prisen.
Godt summet op..
Til Rolf angående Tyskland vs Nordjylland: Ja, det er nok en en behagelig forsimpling og en vildfarelse. Hvad der så er godt og ondt kan diskuteres - og det vil jeg meget gerne en anden dag.
God weekend!
-
bonanza
- Landshold

- Favoritspiller: Rade Prica
- Geografisk sted: København S
haghdk skrev: ↑11. jun 2026, 16:06
bonanza skrev: ↑11. jun 2026, 16:02
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.
Det perspektiv har jeg læst flere gange, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være Nordjyskes ansvar. De ville med høj sandsynlighed kun opnå en udelukkelse fra Hornevej hvis de tog et kritisk eller kritiserende standpunkt. Ydesen og co, skal bare forsætte med at dække sagligt og perspektiverende som de gør nu.
Med hensyn til andre medier, så synes jeg da bare at de skal give den gas.
-
Rolf Engels
- 2. div

- Favoritspiller: Otoa
bonanza skrev: ↑23. jun 2026, 09:53
Det ville være fedt at vide om tyskerne har sat sig med armene over kors og dermed holder AaB i en gidselsituation. Så ville man kunne intensivere de befriende tiltag på fansiden.
Tyskerne skal sælge og forlade klubben, det skal ikke være muligt at køre det hele i sænk før de forsvinder.
Jeg håber Ydesen (og andre medier) vil begynde at gå bestyrelsen noget mere på klingen for at få en forklaring.
Det perspektiv har jeg læst flere gange, og jeg kan ikke se hvorfor det skulle være Nordjyskes ansvar. De ville med høj sandsynlighed kun opnå en udelukkelse fra Hornevej hvis de tog et kritisk eller kritiserende standpunkt. Ydesen og co, skal bare forsætte med at dække sagligt og perspektiverende som de gør nu.
Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. i øjeblikket har fanforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.
-
Jakobsen
- Allstar

- Favoritspiller: Augu
Rolf Engels skrev: ↑23. jun 2026, 11:38
bonanza skrev: ↑23. jun 2026, 09:53
Problemet er, at vi som klub er ganske og aldeles ligegyldige for store dele af fodbold Danmark. Med mindre fans og sponsorerer skaber uro og ballade igen. Så skal de landsdækkende medier nok være der. Men det sker jo ikke. Vi øjeblikket har fagforeningen jo skabt hvad der ligner våbenhvile.
Men husk, de kan måske have købt aktier nok om 10-20 år til at indføre en eller anden uprøvet og ukonkret styreform i AaB.
På næste generalforsamling får de måske indført, at printerpapiret på Hornevej skal være genbrugspapir.
Det er da meget sødt med sådan en fanforening, men der er ca. lige så meget power i det som en mæt labrador der sover middagslur.
RAUS RAUS SSE!