Hanne94 skrev: ↑18. jun 2026, 15:45
baresi skrev: ↑18. jun 2026, 14:09
Hanne94 skrev: ↑18. jun 2026, 13:35
Helt enig med @baresi!
Vores trup kan nærmest ikke passe bedre til en 3-5-2 eller
3-1-4-2 formation. Vi er MERE end dobbeltdækket på alle positioner, hvor spillere som Anorsson og Kallesøe kan tage de brede positioner i midterforsvaret, skulle de være nødvendigt. Vi har ekstremt mange der kan spille alle pladserne på midten. Formationen passer måske ikke så godt på Helenius, men vil passe fint til Kelvin John og Kubel i front, måske en af dem i kombination med hele.
Drømmen:
Grønkjær
Tiedemann - Thelander - Pudel
Ny def midt/håpnes
Børsting/Kubel - Kaasa - Møller/kubel - Nielsen
Kornelius - Helenius
Spændende - jeg tror jeg ville gå 3-4-3 / 3-4-2-1
Således at vi får flere offensive i spil.
Nu leger jeg lige med de spillere vi har. Tiedemann og Pudel er for langt fra. Pudel starter op nu men han er nok ikke kamp klar før om et stykke tid - Tiedemann varer længere ..
Jeg tager ikke højde for indkøb eller salg - det er naturligvis en forudsætning stadigvæk. Men antager Thelander er her. Tror han kommer.
Grønkjær
Kalle - Thelander - arnorsson
Makolli / adedeji - kaasa - håpnes - Marc n
Thomsen/ Kubel - Normann
Helenius
Jeg gad godt vi havde meget offensive wingbacks
Hvis adedeji gad løbe retur ville hans power og motor være genial - for han er satme stærk og svær at få bolden fra
Makolli kan spille både højre stopper eller wingback
Jeg syns bare vi kan spare penge og udnytte spillerne bedre ved denne formation
+ vi kan spille mere på omstillinger
Kalle -
Højre wingback er et stort problem, jeg synes Makolli passer bedre end Kalle som højre stopper i et tremandsforsvar. Adedeji kommer slet ikke på tale - der er alt for lidt defensivt, men fedt med de to offensive og Helenius i front. Den havde jeg overset
ej der er vist for mange forbehold hvis adedeji skulle lykkes. men kan se at dem der virkelig har succes med 3-4-3 (3-4-2-1) det er nogle hvor wingbacks virkelig er dygtige på den offensive side, har en stor motor, fart og naturligvis kan hjælpe med retur. Men det bærer også præg af at der er 3 stærke midtstoppere. Jeg kunne sagtens se en af AaBs offensiv spillere blive omskolet til wingback . en kelvin, en kubel måske (han er bare ikke særlig kropsstærk) og at man satte Kalle ind i en 3 back kæde. Der passer han såmænd fint nok. Så kunne man have.
thelander og tiedemann som bagerste emner og når tiedemann er helt fit skal han naturligvis spille feks. højre stopper i bagkæden. man kunne have makollig/kalle & pudel/ arnorrson som emner til de brede stopper positioner.
Og så skal der være 2 offensive wingbacks naturligvis.
MEn vi drømmer, for AaB går ikke væk fra 4 backen og de går desværre heller ikke væk fra den 4-3-3 med mindre der sker noget radikalt.
lad os prøve at lege med 4 backen så. Jeg vil gå med 4-2-3-1 og med nuværende trup:
Kalle - makolli - thelander - marc N (jeg tror thelander lander)
håpnes - kaasa
Kubel - normann - thomsen
helenius
jeg vil sinddsygt gerne have normann ind som 10er - han er vild i de små rum og har et fremragende skud og dygtig på bolden. Jeg vil gerne have kubel og thomsen mere målfarlige og så måske helst kubel fik den venstre side hvor han uagtet hvad er bedst med sit højre ben.
Møller, Bonde mv. de er i min verden indskiftere og må løbende kæmpe sig på.