Jeg har aldrig sagt, at det er pga strategien, at fx (beklager det usmarte danske) Blåbjerg spillede for meget.Buzz Killington skrev: ↑21. jun 2021, 17:45Jeg kan ikke finde nogen konkret målsætning om 60%. Jeg kan dog finde en udtalelse om at vi faktuelt havde 66% af minutterne fordelt på egen avl. Så den "idiotiske" strategi du nævner som skulle være årsag til at e.g. Blåbjerg spillede er jeg stadig tvivlende overfor. Man har siden '14 hentet masser af spillere. De har bare været dårlige. Og det er problemet. Og det er stadig problemet. Der er intet galt i at have konkrete mål for spilletid, hvis bare talentudviklingen kan følge med.R Rosenberg skrev: ↑21. jun 2021, 17:29Jeg taler ikke om navngivne personer. Jeg taler om klubben. Strategien kommer fra bestyrelsen, som i hvert fald har sanktioneret den.Buzz Killington skrev: ↑21. jun 2021, 17:03Nu bliver jeg godt og grundigt forvirret. For den med at sætte specifikke procentmål ift. spilletid er da noget der er kommet til efter Inge. Bl.a.:R Rosenberg skrev: ↑21. jun 2021, 16:40Jo, da. Hvis man har en eller anden idiotisk strategi med, at X% af egen avl SKAL spille, så vil man jo i sagens natur have et dårligt hold, hvis talenterne er dårlige. Det har vi jo set ved selvsyn siden 2014.Buzz Killington skrev: ↑21. jun 2021, 13:33De ville jo ikke få kampe hvis truppen var stærk nok. Fokus er det forkert sted, når MC har slået jeg ved ikke hvor mange andre midtbanespillere af - nu også Pedro.R Rosenberg skrev: ↑21. jun 2021, 13:21
Det er et problem, at man - uanset om en spillertrup er svag eller stærk - giver såkaldte talenter, der ikke udvikler sig, trecifret antal kampe.
Vi skal være bedre til at hente kvalitet udefra. Det er problemet.
At så kvaliteten udefra har været lige så ringe eller ringere i samme periode, gør jo bare det hele endnu værre.
- "Bedste akademi i Skandinavien ift. spilletid på førsteholdet af egne avl spillere"
-"På det europæiske plan (CIES-beregninger): 40 % af SL-spilletiden på førsteholdet spilles af egne avl spillere"
-"At minimum halvdelen af Superligatruppen er egen avl spillere"
https://aabsport.dk/AaB-akademiet/om-aa ... aetninger/
Det er selvfølgelig muligt jeg har overset tilsvarende specifikke målsætninger fra forgængeren. Men google var ikke behjælpelig. Men fair nok du mener Inges strategi er idiotisk. Jeg kan bare ikke se hvad det har med Blåbjerg etc. at gøre som spillede på baggrund af dårlige Indkøb. For det er jo stadig der den ligger.
Og nej, Inge har altså overtaget en strategi, der allerede var. Nordkraften er ikke Inges værk.
Hans forgænger snakkede vist i øvrigt om 60% såvidt jeg husker.
Og så er det forresten en decideret fjollet påstand at den sportslige målsætningen ikke (også) er sportsdirektørens ansvar, selvom han formulerer den, som e.g. Inge gjorde. Det er også Inges job at fremlægge hvad han mener er den bedste vej frem.
Jeg har sagt, at hvis du strikst følger en idiotisk strategi, som siger min. 60%, så vil det uværgeligt blive et virkelig ringe hold, hvis det er AaB's ungdomsafdeling, der skal levere råvaren. Det er sådan set bare hele min pointe.
Og nej, strategien var der, før Inge blev ansat. Hans forgænger udviklede den og knuselskede den og forsøgte at sælge den i et omfang, som ville have gjort Komiske Ali grøn af misundelse.
Inge er ansat i lyset af den strategi, så naturligvis kan han ikke bare forkaste den, når hans arbejdsgiver - bestyrelsen - har dikteret/sanktioneret den.
Om han køber ind på den og bakker op om den, siger intet om, at han er arkitekten bag, som du hævder.